středa 19. května 2010

Srdíčka z naší zahrady...





Venku nám opět prší a prší,je chladno a vítr.Prostě počasí nám poslední dny moc nepřeje a tak i doma si musíme topit.Dnes odpoledne jsem využila malé chvilky,kdy tak silně nepršelo a vyfotila můj oblíbený keř v zahrádce.Je to Srdcovka a zaplňuje mi jak se říká chalupářský koutek hned vedle rododendronu.Myslím,že srdíčka nechybějí ani v skromnějších zahrádkách někde u chalupy nebo starých usedlostí.Možná právě proto ji říkáme"babičkovská"květina.Tato trvalka mi připomíná dětství strávené u babičky a mám ji moc ráda...

11 komentářů:

  1. Soni i já si vzpomenu na babičku,když zahlédnu tuto krásnou květinku.I moje babička jí měla,je to taková květina dětství,přesně s tebou souhlasím.U nás také prší a také topíme...už aby opravdu bylo teplo,ta zima je už dlouhá.
    Hezký týden
    J.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš to počasí je opravdu na nic.Tady u nás strašně fouká vítr a dnešní den mi připomíná spíše podzim.Přesně tak, už aby bylo sluníčko a mohli jsme opět sedět na zahrádce a starat se o kytičky.Děkuji i za hezké řádky a přeji též hezký zbytek týdne...S.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Soňi, vidím, že mě Jitka předběhla, chci vlastně napsat totéž - vzpomínky na babičku a prázdniny, dětství, to všechno je i pro mě srdcovka.
    A počasí, škoda slov - kotel běží naplno, ven chodím jen vylévat vodu z květináčů...
    I tak přeju krásné odpoledne, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  4. SONIČKO PĚKNÁ PODÍVANÁ .STEJNĚ I JÁ,VZPOMÍNKA NA DĚTSTVÍ ,PRÁZDNINY A HLAVNĚ SLUNÍČKO .
    HEZKÝ DNÍK ...

    OdpovědětVymazat
  5. Soni presne sa na tých kvietkoch odráža to počasie.
    Srdcovky sú super! sú kvietkami, ktoré sa mi spájali so záhradkami starších babičiek a preto som k nim spočiatku nemala vzťah.Až keď som si začala vytvárať svoju vlastnú záhradku tak sa mi po nich zacnelo:)A tak už zdobia aj našu záhradku, dokonca aj v bielej verzii. ak máte chuť, potešte sa nimi u mňa na blogu v Májovom láskaní:)Príma večer Gabi

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko a Bohdanko moc vám děkuji za hezká psaní a jsem ráda,že i vám mé fotečky se srdcovkou připomněli zahrádku našich babiček a milé vzpomínky.Je nádherná.Hezký večer...

    OdpovědětVymazat
  7. Gábinko,děkuji,právě jsem nahlédla do Vašeho blogu a musím říci nádhera.Ty bílé mne učarovaly,že o nich budu do mé zahrádky uvažovat.Jsou nádherně romantické,máte překrásné fotečky,ale bohužel mi nešla odeslat zprávička.Hezký večer Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Komentár sa uverejnil, je to úplne v poriadku. Navrhujem tykanie, veď nie sme také babky. ja už 15ty rok vravím, že mám dačo nad 20:)))Gabi

    OdpovědětVymazat
  9. Gábinko proč né,také jsem pro.I jsem se Gábi nasmála,to je milé.Tak to i já mám tedy něco přes dvacet.Ahooooj Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Jsou to prý "kolínka Panenky Marie" také je máme růžové i bílé. Je to vděčné kytí a přitom tááák krásné. Pááá Soni, brzo ti zase písnu...těď jsem v jednom kole. Já tedy fakt nechápu jak to vy ženské všechno stíháte...debatit na netu, nakupovat na netu, obstarat domácnost a k tomu nějaký koníček, co zabere taky nějaký ten čas. No, nevím...jste babky čarodějky s časem:-))

    OdpovědětVymazat
  11. Leni tak ten název tedy slyším poprvé.To jsem ani nevěděla.Nedávno jsem se dočetla,že v cizině se jim dokonce říká krvácející srdce,panenské srdce,Mariino srdce nebo i Venušino vozidlo...nejlidovější je tedy asi název "srdíčka"nebo "srdéčko"aspoň pro nás.Jinak s časem také poslední dobou zápasím,ale na to co mne baví si nějaký ten čas vždy udělám...moc zdravím S.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails