neděle 20. června 2010

Sladká tečka dnešního dne...

Jahůdky ze zahrádky.

Jahodová sezona začala také i u nás.Dnes jsme na zahrádce natrhali první naše jahůdky...Na přání celé mojí rodinky,jsem uvařila naše oblíbené,neodolatelně dobré a voňavé jahodové knedlíky.Právě takové jsou nejlepší,z čerstvých darů letní úrody a z vlastní zahrádky obzvlášť...

Vykynutá těsta připravená na ovocné knedlíky.Dělám dvojí dávku,protože nás většinou usedá ke stolu šest,tak aby jich bylo dosti pro všechny...

Hříchy sladké,ale dobré...podle fantazie i aktuální úrody třeba z vlastní zahrádky...
Ovocné knedlíky dělám nejraději z tvarohového těsta,ale tentokráte jsem neměla tolik tvarohu tak jsem zadělala kynuté klasické těsto.Napíši vám i receptík jak je dělám já a vždy se mi povedou...Těsto- 500g hrubé mouky, 1vejce, 3lžíce pískového cukru, 2dl mléka, 20g droždí, špetka soli...Droždí zamícháme s cukrem,rozředíme malým množstvím mléka,přidáme trochu prosáté mouky a zamícháme.Vzniklé řidší těstíčko necháme v teple vykynout.Do zbylé prosáté mouky přidáme vejce,sůl,vykynutý kvásek a zbylou dávku vlažného mléka,promícháme a vypracujeme hladké těsto,které rozválíme.Necháme jej vykynout,pak děláme bochánky a naplníme ovocem,vaříme v mírně osolené vodě.Knedlíky po vyndání hned propíchneme vidličkou...My je máme nejraději se strouhaným tvarohem a moučkovým cukrem s trochou rozehřátého másla.Ještě navrch jako tečku nastrouhám tvrdý perník se špetkou skořice....Moc vás zdravím a mějte krásný nedělní večer.

9 komentářů:

  1. Soňo, no to není recept, ale báseň! Každý rok jsme alespoň jednou chodili na jahodové knedlíky k mamince mého muže - dělala je s jahodama uvnitř i navrch, zakysanou smetanou...Babičku už bohužel nemáme, s tvým receptem mám chuť obnovit tradici. Díky.
    Krásný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Soni to je úplná poezie.Já dělám taky knedlíky a moc ráda.Tvúj recept rozhodně vyzkouším.Krásný podvečer.Marťa

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko,děkuji moc za Tvá krásná slova.Naše babička je také pro nás dělala moc ráda a přesně jak píšeš i se zakysanou smetanou i se šlehačkou.Bohužel už ji také nemáme a tak jsem to žezlo,jak se říká,převzala já.Nikdo jiný ani moje mamka je nedělá...Můj muž je strašně na sladké tak je vděčný za každé mé sladké pečení a vaření.Jahodové knedlíky miluje a tak z prvních jahůdek bylo hned rozhodnuto...Hezký a pohodový večer i Tobě pa Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Marti moc zdravím a děkuji Ti.Tak jsem ráda,že se receptík bude hodit i dále...Tak ať se sladké knedlíčky povedou jako mě dnes.Krásný nedělní večer i vám doma...Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. AHOJ SONI.TO JE NÁDHERA A TY PŘÍMO ČARUJEŠ JAK V KUCHYNI,TAK NA ZAHRÁDCE.....RECEPTÍK URČITĚ VYZKOUŠÍM,PROTOŽE MÁME NA ZAHRÁDCE JAHŮDKY,TAK DNES JIM UDĚLÁM SLADKÝ OBĚD.PA A HEZKÝ DEN.PÁJA

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Pavlí,ráda Tě tu opět vidím.Děkuji za pochvalku...Receptů na knedlíky mám několik,ale tenhle dělám opravdu nejčastěji...Také vám všem přeji hezký den a knedlíčky ať se povedou.Dobrou chuť!S.

    OdpovědětVymazat
  7. Soni krásné fotky, milá slova a nestíhám polykat sliny - mňamm :-)).

    OdpovědětVymazat
  8. Marti děkuji za zastavení na mém blogu i za komentář...Zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Soni, to je mňaminka. A taky mám ráda tu vůni, která se line kuchyní při vaření jahůdkových knedlíků, rozpuštěné máslo, skořice, perník. A když svítí do oken sluníčko...no, jedna báseň. Ještě, že jsme doma mi 3 holky na sladké :-) mít doma mužský na maso, to bych si moc sladkého neužila.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails