sobota 24. července 2010

Bílá hortenzie a malý přídavek s trochou historie...


Květinové nadělení...Právě mi už krásně kvetou v zahradě hortenzie.Keře hortenzií mám už několik a tak se mohu pochlubit různými barvami květů včetně bílé...
Krásný pohled na bílé květy je i v podvečer kdy slunce zapadá...Září jak bílá světla.Je to nádhera.Letos je mám opravdu čistě bílé...Tak doufám,že mi tak vydrží i do sušení a konce lístečků nezrůžový...
"Dřevěná bedna"
A tady je můj nový a dá se i říci historický poklad.Další "stará bedna" do mé sbírky,kterou mi opět dovezl domů můj manžel.Moc dobře ví,že takové věci mám ráda a tak mi udělal velkou radost...
Bohužel Pilnáčkovo prvorepublikové terpentýnové mýdlo nemám,tak jsem na focení použila ty moje přírodní mýdla,která kupuji a mám je moc ráda.Ty originální mýdla by byly ve speciálním obalu a objevovaly se mimo jiné na nich motivy popásajících se oveček či dámy s jehňátkem.Takové mýdlo je dodnes velkou vyhledávanou sběratelskou raritou...

Také mi to nedalo a něco jsem si o starém nápisu vyhledala a přečetla...Josef V.B.Pilnáček se narodil v roce 1877 v rodině majitelů továrny. Společnost "J.Pilnáček,první královéhradecká továrna na mýdlo" vyráběla už před první světovou válkou svíčky,mýdla,voňavky i sodu...
Sklady měla dokonce v Praze-Karlíně i ve Vídni...Bednička zajisté něco pamatuje a kdo ví odkud k nám tedy a z jaké dálky připutovala...
Teď už jen staré a jemné detaily z minulosti...




Přeji všem krásný,sice trochu chladnější,pohodový večer...

12 komentářů:

  1. Soni, je překrásná! Taky jednu bílou mám, dělá mi radost.
    I tobě a všem u vás krásný večer, zdravím Helena
    PS: čekám na tvoje přání a adresu :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky Soni,hortenzie je nádherná.Bedýnka je opravdu nádherný poklad:o)Pěkný večer.Karin

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Soni, bedna je nejen krásná, ale má i krásnou historii a to je na celém pokladu asi to nejzajímavější, určitě teď k ní budeš mít ještě hlubší vztah.
    Krásnou neděli
    Iva

    OdpovědětVymazat
  4. No, vidím, že jsem byla tak rychlá, že jsem přšla o to krásné vyprávění vonící mýdlem, čistotou a dobou dávno minulou a přesto s velkým kouzlem. Děkuji, krásné počtení!
    Dobrou noc a voňavé sny, pa H

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Soni,
    hortenzie je krásná. Snad se ti zadaří jí usušit. Také se na ní chystám. Povídání o Pilnáčkovo mýdle mi už teď utkvělo v hlavě.
    Jééé, to muselo být tenkráte parádní....rozváželi voňavé, dřevěné bedýnky s mýdelky i voňavkami a zásobovali obchůdky, holiče a lazebny.

    OdpovědětVymazat
  7. Jéé,to bylo krásný počteníčko, až mě bylo líto, že už končí.
    Krásná bedna, ta kdyby mohla vyprávět !!!

    OdpovědětVymazat
  8. No teda,tak tomu se říká poklad.Bedna je krásná a manžel si jistě zasloužil velikánské poděkování.

    OdpovědětVymazat
  9. SONIČKO , KRÁSNÉ FOTEČKY OPĚT . POKLAD OD MANŽELA JE PARÁDNÍ . MOC HEZKÉ VŠE .
    PŘÍRODNÍ MÝDLA TAKÉ KUPUJI ,KRÁSNĚ PROVONÍ CELOU KOUPELNU .A NA SUŠENÍ HORTENZIE SE UŽ TĚŠÍM .
    PĚKNÝ A PŘÍJEMNÝ CELÝ DEN .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  10. Soni hortenzie i bednička jsou překrásné a historický komentář také. Přeji další takové úlovky. S hortenziemi teprve začínám, mohu se zeptat kdy je správný čas ustřihnout je na sušení? Děkuji, Dana.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko,Karin,Ivo,Leni,Jaromilko,Blani a Bohdanko děkuji vám všem za milé a krásné komentáře.Mám z nich velkou radost a jsem ráda,že i vám se bednička líbí.Je to opět stará jak se říká veteš do domu,ale né všechno staré patří do kamen a tak bude u nás a ještě na něco poslouží.Všem přeji krásně prožitý víkend...Soňa

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Danuško,já nejsem žádný velký zahradník ani odborník.Sice to tak nevypadá,ale vše co si koupím a zasadím mi kupodivu docela pěkně roste a kvete.Hortenzie mám moc ráda,ostatně jako všechny kytičky.Květy hortenzií já stříhám těsně před odkvětem.Takže když vidím už nějaká malá kvítka jakoby uvadat,tak si celý velký květ ustřihnu a usuším.Dám jej do džbánu a nechám uschnout.Někdo dává do vázy i trochu vody.Já vodu nedávám a uschnou mi také pěkně...Tak snad jsem aspoň trochu poradila a přeji též pěkný a vydařený víkend...Soňa

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails