sobota 31. července 2010

Pod starou švestkou...

V každé zahradě se dá vytvořit odpočinkové stinné zákoutí,kde obklopeni keři,rostlinami,květy můžeme nejplněji vychutnat chvíle odpočinku při kávě nebo s knížkou.Nám k tomu krásně dopomáhá stará švestka,která je stará zhruba asi čtyřicet let.Je to nádherný velký strom a díky ní naše zahrada získává jedinečný,nezaměnitelný ráz...

Včera mi přišel voňavý balíček od Helenky.http:// helenshomehelensworld.blogspot.com/ Nádherná dečka,kterou jsem vyhrála v její hře a která opravdu ještě krásně voní po levanduli.Mám z ní velkou radost.Moc za ni děkuji i za milé psaníčko... PS:Krásně háčkuješ Heli...


Vysoká tmavá lahev u stromu na dřevěném stolku je památeční.Mám ji schovanou na památku na naši první dovolenou v Itálii.Někdo ji vyhodil a tak jsem si ji přivezla domů.Můj manžel si do ní od té doby přelévá slivovičku,kterou máme pro návštěvy k nějaké té dobré příležitosti...

Švestky jsou ovoce vysoké hodnoty a v různých formách,dá se říci, zásoba domácností na zimu i dnes...

Plody švestek a slivoní zrají nerovnoměrně tak je sklízím probírkou.Zatím tedy jich moc není,mám jen malou mističku.Na ty ostatní si musím ještě chvíli počkat...ale na koláč s mákem,který peču se už moc těšíme.

Opět tak trochu zabrousím do historie i tady...Za vznik slivoní a švestek vůbec můžeme děkovat pilné "včeličce",která před tisíci lety přenesla ve chvíli příhodné pro křížení dvou druhů kdesi na úpatí kavkazských svahů pyl mezi keři trnky a myrobalánu.Zasloužila se tedy o vznik nového druhu slivoně,ale plody křížence tenkrát byly maličké,trpké,kyselé a nebyly tedy moc dobré.Dnes už máme spousty druhů...
Slivoně,švestky,renklódy,ryngle,blumy,slívy,karlátka,mirabelky,špendlíky na kterých si už v plné zralosti sladce pochutnáme...



Mějte se hezky a přeji vám všem krásný zbytek víkendu...

18 komentářů:

  1. Soni, vy máte ale krásne veľké slivky! Paráda!
    Aj my máme svoje obľúbené miestečko v záhrade pod slivkou:)A napriek tomu, že si budujeme taký drevený altánok, myslím, že romantické miestečko pod slivkou zostane pre nás aj naďalej obľúbeným:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Soni, to jsou krásné fotky! Máš fakt oko! A hlavně cit, kouzelné zatiší si vytvořila, uplně cítím tu švestkovou vůni, hned bych si jednu (nebo raději víc) dala.
    Měj krásný pohodový večer i neděli, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotografie a moc milé povídání :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Soni,

    jé, takové krásné fotečky po ránu, takové uklidňující. Hezké a příjemné povídání.

    Taková zákoutí pod stromem musí mít svou osobitou atmosféru.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. SONIČKO ,MOC PĚKNÉ POKOUKÁNÍ OD VÁS .
    PŘEJI POHODOVOU ,ODPOČINKOVOU A PŘÍJEMNOU NEDĚLI, PLNOU SLUNÍČKA A DOBRÉ NÁLADY .

    OdpovědětVymazat
  6. Gábi,děkuji.Švestek zatím moc není,jen pár,ale na koláč snad už brzy bude.Starou švestku v zahradě bráním jak se dá.Manžel ji chtěl s dědou už dávno porazit,protože je tak trochu napadená,ale někdy je rok kdy plodí hodně a má švestky nádherné.Váš altánek pod takovým stromem bude naprosto krásné idylické místečko...vždyť pod takovým stromem je krásné posedět a hlavně stromy vyzařují klid a pocit bezpečí,který z nich čerpáme a ani o tom možná nevíme...Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko také moc děkuji.Pod starou švestkou máme další malé posezení v zahradě a je odtud docela pěkný rozhled do dalších koutů zahrady.U nás jen pergolka nestačí.Zahrada je veliká a více takových milých zákoutí v zahradě mám ráda.Dečka,kterou mám od tebe jsem včera nafotila v zahradě,ale už mi dělá parádu doma v pokoji na komodě.Ještě jednou moc děkuji a přeji krásné nedělní odpoledne plné odpočinku...Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Sandro děkuji moc za milá slova i za návštěvu...Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. Evi moc,moc děkuji.Osobitou atmosféru stará švestka dotváří o tom není pochyb.Hlavně když má pak větve převislé a těžké pod tíhou plodů.To je pak nádhera.Užijte si pěkné a odpočinkové odpoledne Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Bohdanko jsem ráda opět za milé řádky.Dobrou náladu i pohodu vám všem doma také moc a moc přeji.Užívejte sluníčka a těším se zas někdy příště...Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Posedieť si v záhrade pod starým rozkošateným stromom...môže byť niečo iné väčším balzamom na dušu? ...a slivkový koláč k tomu zase balzam do bruška... no proste krása...:-)
    Pekný zvyšok nedele a krásny august :-)
    H.

    OdpovědětVymazat
  12. Holly moc děkuji za pěkný vzkazík i za návštěvu...V takovém přenádherném počasí to je opravdu balzám a musím napsat,že právě teď si pod naší švestičkou vychutnáváme tu voňavou,moc dobrou bílou kávu,ale koláček,ten balzám do bříška, bude bohužel až příště.Musím si na nějaké ty měkké švestičky počkat.Už teď jsem na něj dostala opravdu velkou,ale velkou chuť.Užívej sluníčka i pohody.Moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Krása pro oko i pro duši Soni.Takové posezení v chládku pod stromem ničím nenehradíš.A ta nádherná zákoutí v zahradě,tak to je potom úplná pohoda.Krásné fotečky a krásná výhra.Gratuluji.
    Moc děkuji za návštěvu a milá slova.Krásný zbytak neděle.Marťa

    OdpovědětVymazat
  14. Martinko,krásně jsi vše napsala...moc Ti děkuji a těším se opět příště.Je krásná neděle tak užívej sluníčka i relaxace,je to opravdu potřeba.Zítra nás opět čeká pracovní týden...Moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  15. Soni, krásné posezeníčko a zákoutí!!! A zvláště takhle pod stromem!!!
    To jste si jej dnes užívali!!! bylo nádherně!!
    My jim říkáme "odpočinkové zóny" a také se mi líbí, že z každého zákoutí a posezení je jiný pohled do zahrady..
    A švestky jsou báječné ovoce...

    Děkuji za moc hezký komentář a přeji krásný vstup do nového týdne...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško,moc děkuji i za psaníčko.Včera byl opravdu krásný den.Snad bude i nadále,aby také to všechno ovoce co máme na zahrádkách pěkně dozrálo a bylo slaďoučké.Hezký celý týden i Tobě...Soňa

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Soni,
    děkuji za přiblížení tvé milované zahrady...je to balzám pro oči. Téda a to jsem ani netušila jak vznikla švestka :-) Na zahradě mám myrobalán a trnky jsou v remízku...třeba mi na zahradě vyroste ještě další švestka :-))))))
    To máš fajn, že jsou už vaše stromy vzrostlé. Já stále čekám. Švestku máme teprve rok zasazenou a tak ještě neplodí. Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Leni,děkuji Ti za návštěvu a hezký vzkazík.Moc jsi mě potěšila...jako vždy.Vzrostlé stromy jsme měli a ještě máme.Sázela je babička s dědou.Dnes ty zahrádky jdou trošku i jiným směrem,tak se snažím to nějak oddělit.Užitkovou od okrasné.No,docela se mi to pomaloučku,ale pomalu daří.Některé stromy jsou už pryč,hlavně tu bylo spoustu jabloní,ale starou švestku tu já nechám.Je nejstarší..Moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails