úterý 10. srpna 2010

Vůně a klid...


Dnes byl opravdu krásný srpnový den a tak jsem dnešní odpoledne strávila jak jinak než na zahrádce.Čekalo na mě spoustu práce,ale té příjemné.Včera jsem navštívila mé oblíbené zahradnictví u nás a koupila si pár nových kytiček a opět další krásku "hortenzii".Květy má nádherné i když kvetou jen okraje a hlavně jsem neodolala té barvičce.Odpoledne jsem nikam nespěchala a měla na vše takový svůj klid.Natřela jsem si novou lavičku,kterou mám zatím u domu a nafotila u ní pro vás pár těch mých dnešních radostí...

Jedno odpočívadlo jak už jsem psala je v zahradě málo a tak je lavička připravená do mého dalšího plánovaného zákoutí....

Krásná zahrada není náhoda,ale i výsledek dobrého plánování...tak snad se mi to pomalu krůček po krůčku podaří...I náš Tomíček nesmí u ničeho chybět.Na zahrádce je totiž pořád se mnou...


Hortenzie do zahrádky...


"Hydrangea serrata"


A tady konečně začíná kvést můj skoro osm let starý Lilek Rantonnettův neboli "hořcový stromek".Letos na jaře jsem ho musela přesadit do většího květináče tak snad se mu bude dařit lépe a více pokvete...

"Solanum rantonnetii"

K rozsazování a sázení přišel na řadu i "Rozchodníkovec" neboli rozchodník,který mám také v oblibě a u chodníčku nesmí tedy chybět.Třikrát do roka změní krásně svůj vzhled a jeho odkvetlé květy dělají parádu i v zimě.Tak je nestříhám... až na jaře.
"Sedum Mundstead"


Krásné pohodové letní srpnové dny vám všem a moc děkujeme za tak krásné a milé gratulace k narozeninám z posledního příspěvku..

15 komentářů:

  1. Soni,
    moc krásné fotečky ze zahrádky! Lavička nemá chybu a hortenzie je také moc pěkná. Je vidět, že s láskou zahrádku opečováváte. Tak to má být. Potom člověk rád relaxuje a kouká se na tu krásu :o)
    Mějte hezký den
    L.

    OdpovědětVymazat
  2. Lucie moc děkuji,lavička byla za pár korunek..tak jsem si ji natřela na bílo a ještě musím na ni vybrat nějaké pěkné sedáky.Hortenzii jsem opět neodolala..Je to trochu jiný druh,který ještě nemám.Ty květy jsou nádherné a zvláštní.Už ji mám zasazenou v takovém pěkném zákoutí...I já přeji hezký den!Soňa

    OdpovědětVymazat
  3. Soni, máš pravdu, že zahrada potřebuje péči a cit. Ty máš všeho hodně, proto ti tak krásně září a navíc jsi nám vše nádherně nafotila.
    Krásný den!!!
    Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Soni-
    ty kočiny jsou všecky stejný, člověk musí pořád hledět pod nohy, aby na ně nešlápl !!
    Jaká je to sorta- ta hortenzie- to víš, profesionální deformace !!
    Dík a měj se.
    Jar.

    OdpovědětVymazat
  5. Ivo,děkuji za hezké řádky.To jsem celá já...čím více kytiček,tím více starostí.Práce je tedy docela dost,ale těší mě a je to pro mě odreagování od všech jiných starostí...moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko přesně tak..náš kocourek je ještě k tomu takový šedomodrý a když někde leží není ho vůbec vidět.Jako pod tou lavičkou úplně splývá..Hortenzie je z druhu pilovitých..nemá takové kulovité květy,ale ploché.Měla by vyrůst až do dvou metrů spíše v polostínu.Takže při sázení jsem počítala i s místem hodně do šířky.Bude to snad také velmi velký keř...Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Soni, moc krásná zahrada, romantické zákoutí ... prostě nádhera. A taky na druhé straně spousta práce, ale na odreagování výborný relax. Máš to doma moc pěkné a nová hortenzie je zajímavá.
    Přeji krásné letní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš děkuji moc za návštěvu a krásná slova...Z hortenzie mám velkou radost.Je to další pěkný úlovek do mé zahrádky.Zajímavé jsou právě na ni ty květy.Zahrádka dá spoustu práce,ale,že bych měla na ni dny nucených prací,to zas nemám.Snažím se ji uspořádat tak,aby nezabrala všechen volný čas.Krásné dny!Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. Soña bella tu banca y lindas tus flores.Besos.Olga.

    OdpovědětVymazat
  10. SONIČKO ,OPĚT NÁDHERNÉ FOTEČKY ,Z KTERÝCH DÝCHÁ ODPOČINEK ,KLID A POHODA .NEJVÍC SE MI LÍBÍ TA S KOČIČKOU .
    MĚJ PŘÍJEMNÝ VEČER .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  11. Soni, promiň, jsem hrozně roztržitá, já jsem ten latinský název přehlídla( proto jsem se tě tak blbě ptala).
    Měj se pěkně
    Jar

    OdpovědětVymazat
  12. Grácias,grácias,grácias Olga..Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Bohdanko,děkuji,tak krásně se to čte.I mě se fotečka líbí.Tomíček je můj strážce a velký mazlík,pořád se mnou.Nic mu neunikne ani na zahradě..hlavně honí všechno co se hne a pak mi to nosí domů.Měj se krásně Soňa

    OdpovědětVymazat
  14. Soni,
    nádherné fotky a procházka Tvou zahradou!!
    Vždy si je ráda prohlížím!!
    Ale z čeho mám převelikou radost - v červnu jsem si koupila takovou malinkou hortenzii - bylo psáno, že je bílá.
    Vykvetl jenom jeden malilinký kvítek-je maličká-ale právě kvítky byly jenom dokola a uprostřed takové malé kytičky..
    Tak jsem myslela, že to je tím, že je malá!!
    Ale on to bude ten druh, co jsi si koupila Ty!!
    Takže jsem nadšená!! Tak se těším, co z ní vyroste!!
    Takže díky Tvým fotkám, jsem se to dozvěděla!! Děkuji a hezký víkend celé rodině.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  15. Jaruško,moc děkuji za tak krásné psaníčko,které mě velmi těší a jsem ráda,že se s Vámi všemi mohu podělit o své byť malé radosti...Hortenzií je několik druhů a také se mi stalo,že jsem si něco koupila a pak bedlivě sledovala co mi z toho vůbec vyroste a vykvete.Květy tohoto druhu jsou také moc krásné a každý maličký kvítek si zaslouží zaručeně obdiv.S Tvojí péčí z ní určitě vyroste krásný velký keř s nádherně bílým okvětím.Tak přeji ať rozkvétá a okouzluje vás svými květy každý rok!Užijte si v klidu a pohodě zbytek víkendu!Soňa

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails