středa 8. září 2010

Ostružiny...

Právě nastala doba zrání ostružin a šípku a tak jsem si z dnešní procházky lesa přinesla kousek té podzimní nálady i domů na jídelní stůl...

V lese hned za zahrádkou máme teď, dá se říci, podzimní hody.
Ostružin tu máme docela hodně a tak mlsáme....
Jsou totiž doslova studnicí zdraví prospěšných látek a dokonce zvyšují obranyschopnost organismu. Některé plody ještě teprve dozrávají, tak do mističek si určitě ještě něco nasbíráme...

Zářijové dny sice ještě leckdy prodlužují léto, doba však sezení venku i pod pergolou téměř skončila a tak si o to více teď budeme vychutnávat procházky nádhernou podzimní přírodou. Podzim má své nádherné barevné kouzlo, tak se máme na co těšit...a ještě jedno malé rčení na září...Pěkné růže v zahradách věští pěkný podzimek a pozdní zimu. Podzimek bohatý na mlhu věští v zimě mnoho sněhu. Divoké husy na odletu-konec i babímu létu. Po teplém září zle se říjen tváří...září jezdí na strakaté kobyle.

Tak uvidíme jak chladné nebo teplé bude září a jestli to babí léto se na nás ještě aspoň na chvíli usměje. Mějte se krásně...

10 komentářů:

  1. Ahojky Soni,

    teda, opět nádherné fotečky a ty ostružiny.. Mňam, hned bych si dala. My máme v bytovce před barákem Kaufland a za barákem chemičku.., takže tady rozhodně nic nádherného jako u vás neporoste.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné navnaďujúce fotky!:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Soňo, to je zase krásný příspěvek!
    Úžasné fotky, milé čtení - ten les vám tedy docela závidím, já tady mám pár prutů zahradních ostružin, plodí statečně, ale z lesa je to jiné...
    Měj krásné dny, moc zdravím Helena
    PS. máš krásné polštáře :o)

    OdpovědětVymazat
  4. ♥ Soni máte nádherné fotky, jsem ráda, že jsem objevila Váš blog. Dříve jsem koukala jen na MMB , když jste něco vložila , ale tady Vaše krásné fotky a aranžmá ve větším ještě lépe vyniknou ♥ Krásný den Dita

    OdpovědětVymazat
  5. Soni,
    nádherné fotky!!
    My máme ostružiny moc rádi a hlavně také lesní výpravy za nimi!!!
    (Letos jsem se vyřádila a udělala spoustu lahví ostružinové šťávy :o)))) )
    A jak píšeš, tak to budeme i zdraví!!!
    Líbí se mi i ta rčení, ale divoké husy už odlétly, tak tedy nevím, jestli bude Babí léto!! :o(
    Soni, krásné podzimní dny přeji
    a moc děkuji za návštěvy a komentáře u mně,
    udělá mi to vždy radost.

    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. SONIČKO ,KRÁSNÉ PODZIMNÍ FOTEČKY .
    JÁ JSEM MOC RÁDA ,ŽE PODZIM JE UŽ ZDE , JE TO KRÁSNÉ OBDOBÍ . UŽ SE TĚŠÍM NA VÍKEND ,JAK ZAJDEM NA KOPEC A UŽIJEM SI DEN .
    PŘÍJEMNÝ ZBYTEK DNE .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotečky...Máš to moc hezky naaranžováno i nafoceno.Ostružiny lákají k ochutnání.Taková ostružinová buchta-to by bylo něco

    OdpovědětVymazat
  8. Hi Soňa! :)
    Amazing photos!
    Very very nice!
    Have a great weekend!

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Soni,
    tak nevím co chválit dříve...fotečky jsou nádherné a ostružiny jsou moc lákavě krásné a určitě krásně voní.
    Teď už jenom k tomu podzimnímu počasí nám chybí to očekávané babí léto.Doufám že se ho dočkáme a to bude potom krásná serenáda barev v doprovodu paprsku sluníčka.
    Moc děkuji za Tvé zastavení na mém blogu a pěkné řádky které tam po Tobě vždy zústanou.Krásný podvečer.Marťa

    OdpovědětVymazat
  10. Soni,
    moc krásné fotky! Ostružiny miluju :o) Na zahrádce je sice nemám, ale chodím na ně na zahrádku k mému tátovi. Vezmu hrneček a sbírám a pak je s dětma jen tak sníme. Tak je mám nejraději.. čerstvé.
    Mějte pěkný víkend
    papa
    L.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails