pondělí 27. září 2010

Truhla...

Ahoj! Dobrý den! Dnes odpoledne jsem vytáhla ze sklepa truhličku po mé babičce. Včera jsem tady viděla na blogu staré štokrlátko s úložným prostorem a tak jsem si hned vzpomněla, že něco podobného mi dlouhá léta leží ve sklepě....

Už jednou jsem se možná tady o ni zmínila a tak dnes konečně jsem si ji vyndala na světlo, oprášila a trochu obrousila. Moje babička ji mívala v ložnici za skříní a měla v ní staré záclony a zbytky látek...
Truhličku jsem si dala zatím do kuchyně. Má takovou starou patinu a víko je nenalakované, krásně přírodní. Myslím, že je to moc hezká kombinace a teď váhám jestli ji tak zatím mám nechat, nebo ještě více obrousit, natřít na bílo a víko jen naolejovat...co říkáte?
Brouzdáním sem tam na internetu jsem také už podobnou viděla a dokonce s francouzským nápisem...To by také nebylo špatné, ale s tím já bohužel nemám žádné zkušenosti...

Jsem teď opravdu ráda, že jsme ji tenkráte při rekonstrukci domu nevyhodili. Má své kouzlo a něco pamatuje. Zbavovat se věcí, které slouží, není rozumné. Takže bude dál sloužit svému účelu...

Staré věci mám ráda, je to úcta k práci předchozích generací, jejich tvořivosti a lásky. Když to tak shrnu, luxusních materiálů u nás doma neuvidíte...
Konečně nám po třech dnech přestalo pršet a vykukuje na nás z pod lesa sluníčko...Moc vás všechny zdravím a mějte krásný celý týden...

20 komentářů:

  1. Soni, truhla je nádherná!!! Já bych jí nechala takhle, možná bych jen víko "oživila" nějakým jemným lakem, voskem... Všimni se, že většina renovací má právě takový výsledek, jaký ty máš tak krásně uchovaný. Poklad! Pěkné dny!

    OdpovědětVymazat
  2. Sonička... krásna truhlica, pamätám si také z detstva u babičky.Teraz je to vzácnosť, ja by som naolejovala, tá vrchná doska by ožila :), ináč má super naozajstnú patinu.
    Krása!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky Soni,

    teda, tak ta se Ti povedla. Truhla je kouzelná, takovou bych si sama přála a ještě ta Tvá má svou kouzelnou historii.

    A jak jsi to vše krásně nafotila, nádhera.

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Soni, parádna je, sedí vec. A ty si jej dala hodnotu, tým, že si ju umiestnila a krásne naaranžovala:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  5. Soni,ta truhla je moc krásná....a to aranžmá kouzelné,moc pěkně nafoceno.
    hezký večer
    zdraví
    J.

    OdpovědětVymazat
  6. Soni je moc krásná a kouzelné aranžmá na ni. Fotečky jako ze starých časů. Mám taky moc ráda věci minulých generací, které mají svoji minulost.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Soni,
    truhla je krásná...a moc hezky jsi ji umístila.
    Já bych ji asi nechala tak, jak je....
    Takhle dýchá starými časy.
    a fotky jsou úžasné!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. Soni...máš doma úplnou nádheru.Je opravdu moc krásná.Já bych jí nechala tak jak je...dýchá dávnými časy a má to svoje kouzlo.
    A fotky jsou naprosto úžasné.
    Měj se krásně.Marťa

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji vám všem za tak krásné komentáře. Vždy se na ně moc těším a zahřejí mě u srdíčka. Jste zlaté. Mějte se hezky a pěkný den, Soňa... PS: Velké díky i za rady, moc mě těší,že se vám truhlička líbí...

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Soni!!!
    No vida,co se dá doma najít za poklady...
    Truhlička je nádherná a já se taky přikláním k tomu nechat ji tak,jak je.B

    OdpovědětVymazat
  11. SONIČKO, KOUZELNÝ POKLAD. VŠE MÁS KRÁSNĚ NAARANŽOVANÉ A VŠE VYPADÁ MOC HEZKY. JE TO KRÁSNÁ DEKORACE DO TVÉHO BYDLENÍČKA. TAKÉ BYCH JI NECHALA TAK, JAK JE...
    PŘÍJEMNÝ VEČER PŘEJI. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  12. Blani a Bohdanko, moc děkuji za krásný komentář.Jsem ráda nejen za to,že se truhla líbí,ale i za každý řádek od vás a drahocenou radu...zatím ji tedy nechám tak jak je a navoskuji jen to víko.Trochu s tmavne a bude to lepší i na údržbu.Příjemný večer i vám, Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Soničko, řeknu asi jen áááááááááách! Je nádherná, dokonale se k vám hodí. Krásně si ji naaranžovala.
    Krásný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Soničko, truhla je nádherná a dekorace něžné a krásné, radost pohledět :-))
    Krásný den Z.

    OdpovědětVymazat
  15. Truhla je krásná i teď. Nádherný poklad po babičce. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Soňo,
    truhla je nádherná, je to opravdový poklad :-)
    Dovoluji si Vás pozvat na svůj blog, máte tam ocenění :-)
    Přeji krásné podzimní dny
    Kačka

    OdpovědětVymazat
  17. ciao sonia
    complimenti è molto bello il tuo blog.....
    anche a me piacciono le cose che appartenevano alle nonne....
    a presto
    nicoly

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Soničko,
    truhla je dokonalá opravdu bych jí nechala takto. Má takový vzhled kterého se tady my všechny snažíme dosáhnout !! Pokud se ti líbí nápis můžeš jí tímto za čas oživit nebo trochu pozměnit. Dá se koupit již hotový nebo si ho můžeš namalovat! Krásné aranžmá a fotečky.
    A že vim kdes viděla to štokrlátko:)))
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Soni.To je nádherný poklad a určitě bych jí zachovala v takovém stavu jakém je....moc se mi líbí ta patina a vyjadřuje to krásné staří této truhly.Užívej si krásné podzimní dny,protože je venku nádherně a takový podzim miluju (((-8Pa Pája

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails