neděle 31. října 2010

Dupy dupy okolo chalupy....

... i tak by se dalo nazvat naše víkendové rodinné setkání v malé vesnici. Každým rokem o posvícení se scházíme v domku v rodné vesničce, kde žila moje babička i prababička. Taková naše tradice. Takže se nejen vzpomínalo a popíjelo, ale i peklo. Slavnostní tradiční posvícenské koláče...Napekla jsem tvarohové, makové i povidlové a musím napsat, že jich bylo opravdu hodně.

Detail malé prostírky s medvídky, kterou mi vyšila před pár lety do kuchyně naše Pavča.




A tady je hodně staré stavení ve vesnici, které postavil můj praděda v roce asi 1920...


Pohled na toto okénko mi vždy připomene prababičku kde měla kuchyňku... a pár vzpomínek na mé dětství z prázdnin strávené na venkově, kde okolo chalupy tenkráte běhaly i husy...

Byl to po dlouhé době moc hezky strávený volný čas a podzimní víkend... Krásný nedělní večer vám všem.

24 komentářů:

  1. Soňičko,
    moc krásné fotečky a to okýnko je super. Mám podobné vzpomínky jako ty. Koláčky mňamíííky. Krásně prožitý čas...
    Hezký večer Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  2. ňam ňam hned bych si dala a nabídla si koláček...asi se tajně pozvu a s čajíkem už příjdu...
    Krásné foto

    OdpovědětVymazat
  3. Vladěnko byl to opravdu moc krásně prožitý víkend. Posvícení si nikdy nenecháme ujít a já se vždy moc těším nejen na ty přípravy, ale i na setkání s rodinou a přáteli...děkuji za milou zprávičku. Krásný večer, zdravím Sońa

    OdpovědětVymazat
  4. Yammie...your cookies looke very nice !!...lovely evening darling..........love Ria....

    OdpovědětVymazat
  5. Sandři tak jooo, koláčků je ještě dost... :o) Děkuji i za zprávičku, hezký a pohodový večer, Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Soni.
    Tak koláčky lákají i mně-hlavně ty tvarohové s rozinkami.Určitě to byl moc příjemně strávený den

    OdpovědětVymazat
  7. Soni- vzpomínky na dětství mám hodně ráda a vždycky se zasním. Takový okýnko mám taky u našich. Postavili si novou chalupu, ale starou světnici nechali a je tam teď spižírna. Když jdu kolem, taky si vzpomenu na doby dětství.
    Koláčky máš nádherný, narozdíl ode mně. K těm mojim, co jsem dnes pekla musím dávat upozornění, aby se jedly pomalu a důkladně zapíjely, neboť hrozí udušení.....

    Pěkný den
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  8. Blani, i my nejraději ty tvarohové...také jich je vždy nejvíce :o) Posvícení se opravdu povedlo i děti měly pěkné počasí na kolotoč....Hezký večer, Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. Soničko,takové posvícenské koláčky bych si hned dala.Ty se nabízejí samy.
    Určitě jsi strávila krásný čas v kruhu rodiny.
    Měj se krásně.Marťa

    OdpovědětVymazat
  10. Ria thank you for nice comment. It makes my day better. Best wishes, Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Jaromilko, musím se smát... tak to podobně máme i my.Novější stavení je hned vedle a to staré s kůlnou nechali tak jak je a používá se do dnes jako dílnička "veřtat". Pokaždé když tam vejdu, tak to na mě nějak dolehne a vzpomínám i na tu dobu jak tam tenkrát žili...děkuji za pochvalu, ale koláčky zas tak výstavní nejsou, protože nejsem zas tak trpělivá a chci mít všechno honem rychle, jak se říká, šup šup hotové :o) mohly by být tvarově hezčí, ale na chuti jim to rozhodně neubylo...díky za milé řádky, které mě i moc mile pobavily,Hezké podzimní dny, Soňa

    OdpovědětVymazat
  12. Martinko škoda, že nemám kouzelnou hůlku...hned bych ti nějaký ten koláček tak ráda poslala :o)) Byl to opravdu moc krásný vydařený víkend...rodinné setkání se nám povedlo a ještě bylo velmi pěkné počasí. Moc pozdravů a krásné dny, Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Soni, je hezké když se široká rodina takto jednou do roka sejde. Hezká tradice, na chvíli se zastavit a vzpomínat na časy dávno minulé.
    Přeji hezký příští týden, Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Soničko, vůbec nevím, čím mám začít, jestli pochválit ty nádherné fotky, Pavlínčinu výšivku (smekám!), koláčky, domeček nebo obsah tvého příspěvku. V době, kdy se tolik rodin "rozejde" kvůli majetku po babičce, si tady čtu, že se sejdete, vzpomínáte, to je nádhera! Hned mám příjemný pocit, že jsou místa a lidi, kteří mají vztahy vpořádku.
    Moc děkuji a přeji krásný den.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Jituš, zatím nám to vychází docela dobře. Je to místo, kam se všichni moc rádi vracíme a těšíme na každé společné setkání. Jen škoda, že jich není více...Krásný večer a moc děkuji za návštěvu.Soňa

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Helenko, opět jsi mne potěšila velmi pěknou zprávičkou za kterou ti moc děkuji. Vše jsi tak hezky napsala...né vždy to dopadne dobře, s tím souhlasím. I když se všichni rozutekli do různých koutů, domeček je stále místem v krásném prostředí, kam se všichni moc rádi vracíme a cítíme dobře, nejen celá rodina, ale i přátelé....i já mám příjemný pocit, že je vše vyřešené a v pořádku. Krásný večer, zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  17. Your mosaic is GORGEOUS! Have a sweet evening xx

    OdpovědětVymazat
  18. Saskia thank you for a wonderful evening...much greetings to you Sonia.

    OdpovědětVymazat
  19. Soničkoooooooooooooo, takové chutě mi dělat!!! :-))) Byl by recept? Úplně na mě dýchla ta atmosféra, blízkost a láska.. nádherné :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Soničko jako vždy nádhera veliká,krásný podzim celé rodince a zase se přijdu kochat fotečkama pá lasečka

    OdpovědětVymazat
  21. Ha Sona
    what a nice blog!! love your beautiful decoration!
    hmmmm cookies!
    I wil follow your blog to nice you come to me!
    happy week
    Yolanda

    OdpovědětVymazat
  22. Zuzí moc děkuji za návštěvu a milá slova. Receptík ráda napíši... měj se moc hezky, zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  23. Jani nápodobně...moc zdravím a děkuju za tak milou zprávičku. Budu se těšit na brzké setkání...pa Soňa

    OdpovědětVymazat
  24. Dear Yolanda, thank you for your visit and kind words. Beautiful autumn days Sonya

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails