čtvrtek 14. října 2010

Jablkový koláč...

Jablkové období je stále v plném proudu a tak jsem tady s pozváním na výborný koláč a novým receptem o který se s vámi ráda podělím. Možná ho znáte, možná ne...

Jablíček ze zahrady mám dost, tak jsem se hned pustila do pečení...
Recept:
8 jablek
1 a 1/2 skleničky cukru krystal
1/2 skleničky oleje
2 skleničky hladké mouky
3 lžičky kakaa (tmavé)
1 lžička jedlé sody
4 vejce, hrst rozinek (oříšky) a trochu rumu
1 skořicový cukr
Nejdříve si do mísy nakrájíme jablka na kostičky, zasypeme trochou cukru, rozinkami, rumem a trochou oleje. Půl hodiny necháme odležet. Jablíčka tak do sebe krásně nasáknou suroviny. Pak rozšleháme vejce a pomalu přidáme zbylé suroviny, mouku s kakaem a jedlou sodu. Těsto dáme do moukou vysypané formy a poklademe směsí z jablek. Posypeme skořicovým cukrem, nebo jen skořicí a pečeme zvolna v předehřáté troubě asi na 180°C.

Koláč může být i bez kakaa. Příprava je rychlá a velmi jednoduchá...

Vůně pečících se jablek a skořice doslova provoněla celý dům. Miluji tu vůni....Mějte krásný zbytek dne!

12 komentářů:

  1. Soni, ještě jsem ani neobědvala a ty už s moučníkem :o) a jakým, mňam! Koláč určitě vyzkouším, asi hned v sobotu. Jablečné peču moc ráda, přesně jak píšeš - vonmí celý dům a sotva stihnou vychladnout...
    Krásné odpoledne, moc zdravím. Helena

    Jo, málem bych zapomněla, mrkni na můj blog, máš tam pozvání ke hře.
    Pa H.

    OdpovědětVymazat
  2. Soničko, cítím tu vůni až sem :-) teda ty mi děláš chutě, ještě, že za chvilku frčím domu, kde mám aspoň jablečný štrůůdl :-)), určitě Tvůj recept vyzkouším a máš překrásně nafoceno.. nadekorováno... jsi šikulka největší! Krásné dny

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Soni!
    Tak tenhle neznám,ale jablkové koláče máme moc rádi a vůni skořice taky miluju a tak určitě vyzkouším.Holky jste všechny zlaté,že sem dáváte recepty!!!!
    Díky.B

    OdpovědětVymazat
  4. Heli už jsem tu :o).Dnes jsem vše musela stihnout brzy a také mi to nedalo hned receptík nevyzkoušet.Mám tady takovou dobrou dušičku, která mi vždy přinese nějaké ty levné, rychlé, jednoduché novinky a já ji za to moc děkuji :o))Určitě vyzkoušej...doufám,že se povede, jako mě. Krásný večer!!! Soňa PS:Já zas dělala Tvoje brambory se smetanou a musím napsat,že velká dobrota...také díky!!!

    OdpovědětVymazat
  5. SONIČKO, KRÁSNĚ NAPEČENO A NAFOCENO.
    DĚKUJI ZA RECEPTÍK. O VÍKENDU VYZKOUŠÍM, JABLÍČEK MÁM TAKÉ DOST.
    TEDY JESTLI BUDU STÍHAT, POSLEDNÍ DOBOU TOTIŽ NESTÍHÁM SKORO VŮBEC NIC.
    HEZKÝ VEČER. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  6. Zuzi a Blani, já děkuji za milé a krásné komentáře, jste zlaté... velké šikulky jste tady všechny a já k vám moc ráda chodím nakukovat a čerpat inspiraci. Koláč je opravdu dobrý a snadný. Hlavně je hotov raz, dva...Mějte krásný večer, Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Sonička, vyzerá výborne, určite vyskúšam, keďže si nám napísala aj recept. No a všetko, čo je s jablkami, to mám rada.:)
    Pekný večer, Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Soni,čteš moje myšlenky.Zrovna jsem dumala co upeču v sobotu....a tady je taková dobrota.A jablíčková je snad nejlapší.Díky za receptík.Musím pochválit krásné fotečky.
    Měj se krásně.Marťa

    OdpovědětVymazat
  9. Amazing pie!
    Cutie! :)
    Have a nice weekend Soňa!

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Soňo, děkuji za dobrý tip - synovi koláč moc chutnal. Hezký zbytek víkendu a vše dobré.
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  11. SONIČKO TAK TO ZÍTRA UPEČU MÁME SPOUSTU JABLÍČEK TO BUDE DOBROTA KE KAFÍČKU....
    KRÁSNOU NEDĚLI ZDRAVÍ ADÉLA

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails