pondělí 8. listopadu 2010

Skořicový mls...

Dny se krátí a doma teď trávíme mnohem více času. Za okny většinou bývá zataženo nebo prší a prší. Den ode dne už bude chladněji, poslední barevné listy opadávají a celá příroda nám dává najevo, že podzim už brzy skončí a do rukou vše převezme paní Zima. Ale i v této době se dá najít leccos...co nás zahřeje na těle i na duši...


Bez šálku horkého čaje se nyní za sychravých dní nejspíš neobejdeme a když ještě k němu přidáme tyto křupavé sušenky, tak máme podzimní pohoštění nejen pro nás, ale i pro přátele...

Našla jsem ve svém sešitě recept o který se s vámi opět ráda podělím... Možná ho znáte, možná ne.

Na skořicové sušenky budeme potřebovat...
250 g hladké mouky
30 g cukru moučka
150 g másla, 2 žloutky a 2 čajové lžičky skořice

Vše prohněteme do hladkého těsta, které necháme v chladu asi tak půl hodiny odpočinout. Pak vyválíme silnější plát a nakrájíme na obdelníčky. Ty rozmístíme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme asi deset minut na 180°C do hněda. Na hotové vychladlé placičky naaranžujeme pěkně očištěné lístečky a hustě pocukrujeme...


...a pokud do hotového těsta přidáme ještě hrst mletých oříšků, tak získají placičky i příchuť blízkou tradičním perníčkům. Mějte se krásně a pokud vám čas dovolí dopřejte si v tomto melancholickém listopadovém počasí příjemnou chvíli, třeba jen pro sebe, právě s dobrým šálkem čaje...

16 komentářů:

  1. Soni, to vypadá krásně! Navíc se skořice k podzimu krásně hodí. Úplně jsem dostala chuť dneska péct :o)

    OdpovědětVymazat
  2. O wow ...nice autumn cookies !! lovely yammie.....happy week darling.....love Ria....

    OdpovědětVymazat
  3. Soničko, za chvíli musím vyrazit ven, prší a je tam hodně nevlídno a ty mě zveš na čajík a ještě takovou dobrotu! Určitě je vyzkouším, vypadají nádherné a skořici miluju! A ty lístečky, perfektní nápad!
    Pohodové odpoledne, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Soni!!!
    Taky mám moc ráda skořici a její vůni.
    Sušenky vypadají super.
    Máš pravdu,je potřeba najít si něco,co nám zpříjemní dny i večery,kdy se ven jít nedá.
    Přeju krásné odpoledne.Blanka

    OdpovědětVymazat
  5. Mńam mňam, už to začíná ty mlsací orgie.
    Ale patří to k věci, teda k podzimu a vánocům.
    Negatívní lístečky jsou moc pěkný, škoda je sníst !
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojky Soni,

    teda, Tvé skořicové sušenky jsou kouzelné a jak málo stačí a vše vypadá tak krásně. Děkuji moc za recept, určitě vyzkouším.

    Už jsem Ti to psala, ale moc se mi líbí Tvé fotečky..

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  7. SONIČKO, KRÁSNĚ PROSTŘENÉ, PODZIMNÍ ODPOLEDNE.
    DĚKUJI ZA RECEPTÍK. FOTEČKY SE TI OPĚT POVEDLY.
    TYTO VĚTVIČKY MÁM RÁDA, TAKÉ JE MÁM VE VÁZIČCE.

    JEŠTĚ TĚ CHCI POZVAT DO HRY. MRKNI NA MŮJ BLOG.
    PŘÍJEMNÝ DEN PŘEJI. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  8. Soni,
    moc děkuji za milou návštěvu u mne!!!

    Tvoje sušenky mne uchválily!!
    Strašně se mi líbí ty lístky.
    Já podzimní listy miluju a lisují se momentálně všude!!!
    :o))
    Takže to určitě vyzkouším!!
    Děkuji!
    Krásný den
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  9. Soni výborný nápad ich pocukrovať cez listy, majú osobitý šmrnc:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  10. Hello Sona,
    These cinnamon biscuits look delicious, how nice that leaf decoration !
    Lovely photos !
    Enjoy your weekend,
    Sylvia

    OdpovědětVymazat
  11. Hola, everything you share is sooooo lovely!!!
    Thank you for following my blog, I´ll do the same.
    cariños from Chile
    maria cecilia

    OdpovědětVymazat
  12. Už sa teším na zajtrajšie pečenie a náš byt prevoňaný škoricou. Keď k tomu pridám zaváraný čaj, možno mi ku šťastiu nebude nič chýbať. Dík za recept.

    OdpovědětVymazat
  13. ciao sonia
    che belle cose sai fare....
    la ghirlanda è molto bella
    i biscotti devono essere molto buoni...
    grazie per la ricetta
    proverò a prepararli...
    un abbraccio
    a presto
    nicoly

    OdpovědětVymazat
  14. SONI TO VYPADÁ KOUZELNĚ A TY SUŠENKY TY BUDU MUSET CO NEJDŘÍV VYZKOUŠET TO BUDE MNAMKA.
    KRÁSNÝ VEČER ZDRAVÍ ADÉLA.

    OdpovědětVymazat
  15. ááách Soničko dušička se zase krásně pokochala ,nádhera nádherná,krásný nadcházející advent lasečka

    OdpovědětVymazat
  16. Výborně to vypadá a musí to výborně chutnat. Miluji skořici i její vůni, určitě to zkusím :-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails