neděle 19. prosince 2010

Sladké vánoční ladění...

...a poslední adventní neděle!
I u nás už vánoční přípravy vrcholí. Dnes jsem ještě dodělala nepečené "Rumové kouličky" a ke kafíčku upekla naše také velmi oblíbené "Boží milosti"... Jsou výborné i jednoduché a pro ty, kteří by ještě chtěli obohatit svůj vánoční stůl napíši receptík...

Boží milosti-300g hladké mouky, 70g cukru moučka, 2 žloutky, 1 celé vejce, 3 lžíce bílého vína, 5 lžic mléka. Všechny suroviny smícháme a vypracujeme lesklé a hladké těsto. To na pomoučněném válu rozválíme na tloušťku stébla a rozkrájíme na čtverečky. Můžeme je i stočit jako spirálu. Na pánvi rozpálíme olej, do něj odpočinuté cukroví naklademe a usmažíme do růžova. Pak necháme okapat a posypeme moučkovým cukrem se skořicí. Boží milosti naskládáme opatrně na tác, aby se nepolámaly. Jsou křehké...

Rumové kouličky-200g dětských piškotů, 30g kakaa, 100g cukru moučka, 4 lžíce rumu, 50g ml.ořechů, 60g másla, 4 lžíce malinové šťávy nebo marmelády. Vše smícháme dohromady a tvoříme kouličky, které pak obalíme v strouhaném kokosu...

Již brzy zavoní jehličí stromečku, byt se rozzáří slavnostním leskem a jako kouzlem se promění...Přeji Vám všem i Vašim blízkým krásný slavnostní večer a krásné radostné vánoční chvíle....
Moc Vám děkuji i za tak krásné komentáře a emaily, které jsem od Vás dostala z posledních dnů. Jsou velmi milé a já si jich z celého srdce nesmírně vážím...

10 komentářů:

  1. Translator doe not work now......happy week darling enjoy all the christmas things......love love love Ria...

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, Soni, Boží milosti, ty už jsem léta nejedla. Smažila je moje babička, moc děkuji za připomenutí. Určitě je udělám, až se trochu vzdálím cukroví - některé druhy jsem si ještě ani neochutnala (naštěstí je má kdo okusit :o)), stačí mi všechny ty sladké vůně...
    Přeju ti krásný večer, pohodové dokončení všech příprav.
    Moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Thank you Ria! Have a wonderful Christmas waiting for Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý večer Soňo,
    boží milosti jsou výborný. Už jsem je dlouho nedělala, ale už s nima počkám až po Vánocích. Já moc ráda peču vánoční cukroví, ale manžel ani Lukášek o něj moc nestojí a Péťa je na něm ještě moc malý. Ne že by si nedal nic, ale nijak významně mi s ním asi nepomůže. Takže co já teď budu muset sníst ...
    Měj se moc hezky a přeju Ti krásný předvánoční i vánoční čas.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, my je máme moc rádi a peču je opravdu jen na vánoce. Jen nedělám spirálky podobné trdlu, ale čtverečky. Je to rychlejší :o))I já nasávám tu sladkou vůni, to jsme na tom úplně stejně... ani nemusím chutnat :o) Moc pozdravů a krásné vánoční čekání...Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Janičko, děkuji za milou návštěvu. Boží milosti jsou výborné a myslím, že budou chutnat i po vánocích, kdy už bude vše sladké snědené :o) Nějaké to cukrovíčko by na vánočním stole chybět nemělo, ale přiznám se, že my také rádi to slané...Krásný vánoční čas i Vám všem, zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Sonička, ďakujem za nakuknutie ku mne a komentár...no veru tak rýchlo sa ten rok zase zvrtol...Prajem krásne predvianočné a vianočné dni, teším sa na Tvoje fotky stromčeku a výzdoby Tvojho domova. Moc zdravím celú Tvoju milú rodinku vrátane štvorčlenného člena :-)

    OdpovědětVymazat
  8. SONIČKO, MOC HEZKY SI SVÍTÍŠ.
    ZÍTRA MÁM VOLNO, TAK UŽ JEN POSLEDNÍ PŘÍPRAVY A DEN VÁNOČNÍ JE TADY. MOC SE TĚŠÍM.
    PŘEJI TI KRÁSNÉ PŘEDVÁNOČNÍ CHVÍLE. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Soničko, děláš mi opět chutě a navíc ve Tvém podání se stoluje a baští se sluníčkem v duši... přeji Ti překrásné chvíle ... a opět vzdávám poklonu Tvému tvoření a UMU jak dovedeš vše naaranžovat a nafotit...

    OdpovědětVymazat
  10. Soničko krásné svátky vánoční,celé rodince,hodně zdravíčka,štěstíčka a lásečky!!!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails