neděle 13. února 2011

Pohodová neděle...

Nedělní oběd se bez sladké tečky neobejde a tak jsem opět zapnula troubu...Není nad osvědčenou "klasiku" našich pra...babiček. Určitě mi dáte za pravdu, že do jejich buchet a koláčů se snad zakousne každý s chutí...i ten nejnáročnější strávník!

Na přání mé maminky k jejím dnešním narozeninám jsem tedy upekla i její velmi oblíbené poctivé babiččiny buchty s tvarohem. Při té příležitosti plné vzpomínek jsem oprášila starý litinový pekáček po babičce...

Pekla v něm dlouhá léta a musím napsat, že buchty z něho chutnají opravdu skvěle. Staré věci našich babiček byly osvědčené a pečení v nich je opravdová pohádka. Jsem tedy za ty památeční věci, které mám opravdu moc ráda. K tomu našemu sezení, povídání, vzpomínání nám dělaly společnost naše staré české oblíbené filmy...





Bylo to pěkně strávené pohodové odpoledne v kruhu rodinném. Přeji Vám všem krásný nedělní večer.. a nejen k zítřejšímu svátku sv.Valentýna přeji hodně lásky, pohody a úsměvu!!!

21 komentářů:

  1. Ahoj Soňo, krásné fotky jako vždy a buchty zavoněly až u nás, i když já radši povidlový. Vždycky mě tak navnadíš na ty dobroty, že budu nejspíš v týdnu zase péct. I když já mám radši povidlový.
    Pohodovou neděli a láskyplného Valentýna i Tobě
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Soničko, to je tedy příspěvek! Babičkovské, a zvlášť tvarohové buchty miluju a ten pekáč, je tedy je! Všechno umocněné tvým citlivým okem - nádherné fotky!
    Dovolím si ještě popřát všechno dobré a hodně zdravíčka tvé mamince. Ta moje slaví příští týden (70), bude veliká oslava...
    Mějte všichni krásný víkend, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Janičko, děkuji za návštěvu a hezká slova. Buchtičky jsou výborné, všechny...a když jsou upečené podle ověřeného receptu...třeba těch babiččiných, to je teprve požitek :o)) Krásný pohodový večer, zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Soňo, I think it is wonderful that Bake a cake on Sunday quiet life.
    The mouth-filling flavors of the cheese is delicious to imagine.
    A wonderful Valentine's Day. Junko

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko ahoooj,jsme teď poslední dny samá oslavička :o)a všechno máme letos kulaté. Mamka i tatík slaví(65).Pavča v létě(20) Slavili jsme už včera večer a dnes odpoledne jsme si to také udělali pěkné, takové vzpomínkové. Mamka je nemocná a tak jsem jí upekla ty její, na přání, které má moc ráda. Děkuji Ti opět za všechny krásná slova a přáníčko...vždy tak potěší. Krásný večer,moc pozdravů Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Soni,
    moc krásné fotečky! Musím říct, že ty pravé kynuté s tvarohem mám také moc ráda. Už jen proto, že si vždycky vzpomenu na babičku, která je dělala.
    Přeji mamince krásné narozeniny! Já už bohužel maminku nemám a jsou chvíle, kdy bych dala nevím co za to, aby tu byla!
    Užívejte s maminkou krásné chvíle!
    pěkný večer
    L.

    OdpovědětVymazat
  7. Junko,they are sweet buns with cream cheese.Thank you for your visit and wish you a wonderful feast of St.Valentýna.Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Lucinko, to klasické pečení z kynutého těsta milujeme celá rodina a někdy mu dáme i přednost před dorty :o)děkuji za krásná slova i za přání a dávám za pravdu, že si musíme všech dní s nimi vážit. Pěkné dny, Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. That looks delicious !!! happy week darling....love Ria................❤ ❤ ❤ ❤ ❤......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.....

    OdpovědětVymazat
  10. Ria, thanks, thanks, thanks and wish you all a nice new week.Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Mmmm... looks lovely. Beautiful photos.:-) Hug Stina

    OdpovědětVymazat
  12. Soni, to sú teda echt buchty!:)Vyzerajú úžasne:) Gabi

    OdpovědětVymazat
  13. Looks so lovely! Wish you a happy valentines day. Hugs Yvonne

    OdpovědětVymazat
  14. love the blog! and the post!!

    xxxo
    thatgirlkip.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. Soničko, to máš tedy pravdu :-)) buchty miluji, zrovna jsem jednu měla k snídani :-) a ty ve Tvém podání na skvělém, staré, úžasném pekáči nemají chybu! Krásně zdokumentováno a navíc fotka v pozadí pana Marvana a Buriana.. krásné, staré časy jen sálají...
    krásné dny.. Susie

    OdpovědětVymazat
  16. Soničko, obdivujem Tvoje zátišia, máš to v oku, ako sa hovorí a buchty sú mňam, až tu slinky tečú, aj ja som piekla tvarohové, ale nestihla som ich naaranžovať, lebo syn ich bral do práce a zopár ostalo, tak tie zjedol manžel ani nebolo kedy, krásny večer
    Emily

    OdpovědětVymazat
  17. Soni, ty buchty vypadají naprosto úžasně.
    A jako vždy naprosto krásné fotečky :-)
    Přeji krásný zbytek týdne
    Kačka

    OdpovědětVymazat
  18. MILÁ SONIČKO,
    FOTKY JSOU NÁDHERNÉ JEMNÉ Z NÁDECHEM VZPOMÍNEK A STARÝCH ČASŮ.BUCHTY BYLY URČITĚ ÚŽASNÉ.JÁ OBDIVUJI TEN ÚŽASNÝ LITINOVÝPEKÁČEK.
    KRÁSNÝ VÍKEND SONIČKO.
    ADÉLA

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Sonička,
    tak ako vždy krásne foto, úžasne naaranžované, je to radosť pozerať, až sa mám chuť kusnúť do tej buchty...a ten pekáčik nemá chybu...krása, krása, krása...
    krásny víken...:)
    Lubica

    OdpovědětVymazat
  20. So lovely of you to bake for your mother, it looks delicious!!!
    hugs

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails