čtvrtek 28. dubna 2011

Staré věci s "osudem a duší "....

Ahoj, dobrý večer všem!
Starý příborník... (kredenc), který mám už dlouho schovaný po své prababičce....O to hřejivější pocit mám, že ho vlastnoručně vyrobil sám můj praděda...Ve svém volnu jsem se konečně pustila na jeho renovaci. Po dlouhých chvílích louhování, broušení a čištění se dá říci, že jsem mu vdechla nový život. Je to tedy zatím horní část...ta druhá spodní, mne teprve čeká. Mám z toho takový dobrý pocit...hlavně když vím, že dříve sloužil mým (pra) prarodičům ve staré chalupě. Ještě vyladím pár detailů a bude téměř hotov.......
Stav před...
V průběhu renovace...

Detail skla a výřezu ozdoby v liště...
Stav nyní...
....už v mé kuchyni.
Na této fotografii je moje prababička...možná tam někde na hoře vidí a usmívá se, že po tolika letech je stále s námi dál....

Malé bílé narcisky...jejich úplně první cibulky jsem si přivezla kdysi ze staré chalupy z její předzahrádky....a mám je v zahradě dodnes. Jsou nádherné a mám je moc ráda...

A závěrem mohu napsat, že je krásné vidět, jak zase všechny ty mé poklady postupně ožívají.... To, co dozdobí interiér a vtiskne mu ducha, jsou právě detaily ohlodané zubem času...

Mějte se krásně...

29 komentářů:

  1. Wowwww..that looks very nice !! you did a great job !! lovely flowers......happy day tomorrow....love love love Ria...xxx...

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, Sonia ... Připadá mi to krásné milování pro vaši babičku ... Promluvte si s ní a to často znamená, váš vztah s ní je stále silná ...Skříň je krásná ... jste obnovili Udělal jsi dobře, aby jej a střežit ji žárlivě ... Doufám, že překlad byl jasný ... Google překladač je velice divné ...

    OdpovědětVymazat
  3. Soničko,krása,mám podobný a znám ho z děctví ,kdykoliv ho otevřu,dýchnou na mě staré časy, jsem ráda,že jsem zabráníla zničení !!!!Přeji at ho dokončíš a užíváš si štěstí jako já ,Daja.

    OdpovědětVymazat
  4. Soničko, tak to je krásný kousek, to má babička tam někde nahoře velikánskou radost!! Je úžasné, když se někomu podaří zachránit takový skvost a kolik parády ještě udělá!!! A kytičky jsou taky nádherné....Hezký sluníčkový den přeji. Peťa :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ah Soni,

    takový krásný příběh. Kredenc je nádherný a máš mou velkou pochvalu, že jsi se pustila do jeho rekonstrukce. Vypadá opravdu nádherně a děda byl nesmírně šikovný.

    Jako vždy krásné fotečky.. Už se těším na druhý díl, i když vím, že za tím stojí hodně moc práce s potu. Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Rio compliment me very pleased ...
    I am very happy ... Thank you!
    Beautiful day and weekend! Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Raffaella, so cosa vuoi dire ....
    Grazie! Sono molto felice per le linee di Nizza..
    Bella giornata e week-end! Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Dajo, jsem také moc ráda, že jsem ho ubránila...jsou v něm i mé hezké vzpomínky z dětství. Děkuji moc za zprávičku a přeji krásný slunečný den a celý víkend! Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. Péti...moc ti děkuji. Je to opravdu velmi starý kredenc. Čas se na něm hodně podepsal. Stále se mi moc líbíl a jsem ráda, že jsem se do něj konečně pustila. Je to velká památka. Krásný pátek, zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Evičko, moc moc děkuji! Dnes už jen z vyprávění vím, že praděda byl velmi šikovný a vše si do chalupy dělal sám. Strašně rád vyřezával ze dřeva... a sám vyrobil i tento nábytek. Jsem ráda, že kredenc mám a dávám za pravdu, že to nebylo jednoduché dostat několik vrstev dolů. Jsem přeci jenom v renovaci starých věcí začátečník...ale výsledek mě tak těší. Teď už jen opět čekám na sluníčko a budu pokračovat. Přeji krásný den a celý víkend...moc pozdravů, Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Is so pretty to conserve memories of the family, they always estan with us of this form.
    Happy weekend!

    Maijo

    OdpovědětVymazat
  12. Dear Maija, thank you for the lovely lines and have a great weekend!
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Soničko, tak si tady u tebe prohlížím fotku za fotkou, čtu tvoje řádky a mám tak milý a příjemný pocit. Kredenc je kouzelný, nechala si na něm kus práce, stejně jako před mnoha lety tvůj pradědeček. A fotečka prababičky, to je krásná památka. A ještě babičkovské narcisky, prostě dokonale vyladěný příspěvek, ostatně jako vždy u tebe.
    Měj krásný víkend, moc tě zdravím. Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Heli, moc děkuji...
    Tvá návštěva a milé řádky vždy tak pohladí...
    Renovace mi dala opravdu zabrat, ale mám velkou radost...a jak jsem psala, ještě musím dokoupit nové panty na dvířka a sem tam ještě přijdou malá místa zakytovat. Až přijde sluníčko budu pokračovat. Počasí se nám tady střídá snad každou hodinu. Užijte si pěkný večer a celý víkend! Soňa

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Sonička, to je krásna premena!!! ... tieto staré kúsky stoja za vynaloženú námahu.
    Biele narcisy mi pripomínajú detstvo a pamätám si, že krásne voňajú :)
    Papa, j.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Janka, moc děkuji za zastavení a milý komentář...určitě ta námaha za to stojí. Mám teď dvojnásobnou radost. Malé narcisky opravdu docela silně voní. Mám je ve džbánu v kuchyni a stále tu vůni vnímáme. Hezký večer, Soňa

    OdpovědětVymazat
  17. Náádherné kytičky..krása!!

    OdpovědětVymazat
  18. Amelie, děkuji...přeji hezký a pohodový večer.S.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Soni!!!!
    Moc povedená renovace!!!
    Kredenc i když bez spodní části
    vypadá velice hezky a doma ti udělá parádu.No a prababička,pokud tě vidí,pak má určitě velkou radost

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Soničko,
    jsem okouzlená tvým příspěvkem, příborník vypadá skvěle má krásná skla! Je perfektně zachovalý. Moc se ti to povedlo, těším se i na zbytek. Co se týče kytiček tak přesně tento druh máme po prababičce zachovaný i my na zahrádce. Moc nás to těší. "plně chápu tvoje požitky ze zděděných věcí !!!
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Soni,
    tvoje fotky jsou balzám na duši. Vždy se těším co přidáš nového. Jsi šikulka...vím co ti muselo dát námahy dostat kredenc do tohoto stavu. Soni a kredenc stála kdysi jenom takto na zemi?? není to nástavec na skříňku?? Kytí jsou krásné, taky je nám na zahradě. Hezký víkend a díky za zastavení u mě. Ahooooj Lenka :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Blani, velmi děkuji za pochvalu i za zastavení. Potřebovala jsem nějaké další úložné prostory do kuchyně...tak jsem sáhla konečně po zděděném kredenci, co mi tak dlouho ležel ve sklepě...ahojky Soňa

    OdpovědětVymazat
  23. Vladěnko, děkuji za pěkné řádky. Perfektně zachovalý zas tak není, ale mile mě překvapilo dřevo, které skrývaly staré nátěry. Je světlé a to se mi právě líbí. Skříňka mi dala opravdu velkou práci, hlavně dvířka a všechny ty záhyby. Skla jsou velmi pěkná...jako kraječka :o)Krásný víkend, Soňa

    OdpovědětVymazat
  24. Leni ahooj, zřejmě jsme právě na vzájemné návštěvě... Moc ti děkuji za hezká slova. Ano, je to nástavec na skříňku a máš pravdu, pěkně jsem si s tím tedy vyhrála :o) a jak jsem už psala, tu spodní ještě zatím hotovou nemám. Jen jak bude sluníčko a trocha času, hned se do ní pustím. Určitě pak vložím fotečky...užijte i prima víkend! Soňa

    OdpovědětVymazat
  25. Soni,
    to je opravdová krása! Strašně mě zaujala ta skleněná výplň s kytičkama.
    Přeji pohodový prvomájový večer.
    Papa
    L.

    OdpovědětVymazat
  26. Soni,
    to je nádherný příspěvek.
    Je to krásné, že tyhle staré věci po prababičce jsou stále s Vámi.
    A jsi moc šikovná, moc hezky jsi příborník zrenovovala.
    Dalo to určitě hodně práce!
    Měj se moc hezky a přeji krásný májový večer!! :o))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  27. Soni, příborník je nádherný, už jsem si ho všimla v posledním příspěvku. Moc se mi líbí to sklo i fotka prababičky. Je úžasné využívat tak starých a krásných věcí.

    OdpovědětVymazat
  28. Nadherny kousek Soni, prala bych si mit take takovy rodinny poklad:))

    OdpovědětVymazat
  29. Soni, tak to je luxus ve všech směrech. Mám na mysli 1) krásná práce pradědečka 2) krásná práce Vaše 3) absolutně jedinečný přístup k rodinné historii. Jste má krevní skupina, obdivuji Vás. Je nádherné mít doma historické kousky, co dýchají duchem , lety, osudem co píše sám život. Věrka

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails