úterý 31. května 2011

Bezinkový sirup...

Krásný večer milí návštěvníci...
Právě nyní je doba květu černého bezu...Květy šeříku za plotem u lesa vystřídaly krásné bílé květy ..."kosmatice"...

V dnešním parném slunečném dni jsem nasbírala pár květů a naložila je na velmi výborný sirup, který máme moc rádi...určitě ho také znáte a pro ty, kteří ne... napíši recept.

Květy černého bezu, Sambucus nigra...
Recept:
Asi tak 30 bezinkových květů
1,5 l vody
1 citron
1 kg pískového cukru
Postup:
Opláchnuté květy a na kolečka nakrájený citron přelijeme vodou. Povaříme a necháme 24 hodin vyluhovat. Potom šťávu procedíme přes plátno, přidáme cukr a zvolna vaříme až zhoustne.... Horké naléváme do sklenic.
Je opravdu výborný... já dávku ještě zdvojnásobila...
Mějte se krásně...

17 komentářů:

  1. Ahoj Soni,
    tak já už mám též naloženo i vyfoceno!!
    :o)) Na limonádku čekám - dělala jsem v neděli a ta bude za dva dny - dělám ji poprvé, tak jsem moc zvědavá, jaká bude. A sirupu mám dávky tři!!! On totiž pak strašně rychle mizí!!!
    Měj se moc hezky
    a krásné "bezové" dny!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. No veru, bazový sirup ani u nás nesmie chýbať a žiadne horúce letné dni by bez neho neboli tým pravým:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaruško, bezinkových květů máme u lesa požehnaně...a musím napsat, že i u nás strašně rychle mizí :o)Naše dívky sirup přímo milují...a já ho zas moc ráda vyrábím.
    Krásný večer, určitě nakouknu...S.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Gábi, děkuji za zastavení a zprávičku...
    V letních dnech je nápoj s ledem a snítkou máty opravdu osvěžující...a tak určitě ještě něco nasbírám :o)
    Přeji krásné dny, Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Thank you, Sonja, for the recipe! I'll try to make it:) Hugs, Ira

    OdpovědětVymazat
  6. Wowwwww...that looks nice and fresh...yammie yammie....xxx...

    OdpovědětVymazat
  7. Nejdražší Sonia ... Díky! Najít recept na bezovou sirup na chvíli 'čas ... Teď se snažím na to! Dobrý týden!

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Soničko,
    krásné fotečky..moc me zase zahřály u srdíčka. Bezovou šťávu nevím nevím..bez totiž moc nemusim, ale třeba ta tvá bude skvělá.
    Dík za super radu o lusříku mám velkou radost:))
    Krásné slunečné dny

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Soni, opět krásné fotečky. I já vloni poprvé vyráběla bezovou šťávu, snad zkusím i letos.Máš to krásně nafoceno. Díky za receptík. Přeji hezký den. Zuzka

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Soni,krásné fotečky a výborný sirup.
    Já dělala limonádu a v těhle vedrech přišla vhod.
    Měj se krásně.Marťa

    OdpovědětVymazat
  11. Soni moc krásné fotečky sirup bude určitě výbornej.. Já bych chtěla vyzkoušet limonádu až Jaruška napíše jaká je :-)) Sirup z bezu mám ráda , ale ještě raději mám ten z máty a meduňky ale to si musím ještě chvíli počkat. krásný den Dita

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Soni, tak jsem konečně tady, abych ti pochválila kouzelné fotky. Hodně si mě navnadila, chci ho taky vyzkoušet (Adam ho miluje), jen se snad o víkendu dostanu někam do čistšího prostředí, přece jen, jsme hodně ve městě...
    Měj se moc hezky, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Zeptej se mě, Soni, na nějakou vůni z dětství a nezaváhám ani na chvilku - fialky, doma pečené rohlíky a BEZINKOVÁ ŠŤÁVA. Úplně jsem z tvých fotek tu omamnou vůni ucítila. Moc hezký a vydařený den přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  14. Hello Sona,
    This elderflower juice looks delicious, thanks for the recipe !
    Missed some beautiful posts here too, I had problems, I couldn't give comments and suddenly my followers list disappeared :-(
    Everything is okay now.
    Wish you a wonderful weekend,
    Sylvia

    OdpovědětVymazat
  15. Soni mnam mnam to bude dobrotka...milujem bazovy sirup...tak nadherne vonia a jeho chut! hmmm :)

    OdpovědětVymazat
  16. Soničko, jdeš mi akorát do rány... .-) včera L. povídá, sežeň recept na nez. sirup .-)..juknu k tobě a je TU :-))** Děkuji za krásný příspěvek i požadovaný receptík :-))
    Krásný víkend

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Soničko,
    tvůj bezový sirup ráda vyzkouším. Děkuju. Bezinek je kolem nám kvanta. Jenom nevím jak ho skladuješ. V baráčku nemáme žádnou chladnou místnost a do ledničky se mi vejde tak 1-2 lahvinky. Musím pochválit i kredenc. Holka šikovná :-) na co sáhneš se ti povede. Je úúúžasný !!!!!!!
    Ahojky Lenka.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails