sobota 21. května 2011

Bylinky na dlani...

Krásný sobotní večer milí návštěvníci! "Bylinky"... jak už víte, mám moc ráda.
Ráda je pěstuji...kupuji, sázím, přesazuji, suším... ale také je co nejvíce využívám v kuchyni...vždyť vonící bylinky a čerstvá zelenina učiní z nejednoho i venkovsky prostého jídla téměř kulinární svátek smyslů. Dnes jsem si v zahradě s nimi doslova vyhrála a tak posílám opět pár střípků ze zahrádky.

Bylinky mají odpradávna doslova magické účinky, na některé z nich možná bezmezně věřily ještě naše babičky...co která bylinka přinese dobrého či naopak.
Kořeněná vůně rozmarýnových keříků byla oblíbená už u našich prababiček podobně jako myrta...a proto byla často viděna za venkovskými okny...celá rostlinka voní kafrem a tu vůni přímo miluji...Rozmarýn...rosmarinus officinalis byl také symbolem věrnosti, lásky a štěstí...je to léčivka...
... ať už mají tedy bylinky mnoho léčivého, já je nejvíce zbožňuji na chlebu s máslem...
Přeji vám všem...ať už jste kdekoliv, příjemný a pohodový víkend....

21 komentářů:

  1. Pokud existuje jedna věc, která nesmí selhat v zahradě a kuchyňských bylin! Krásné fotky! Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Cara Raffaella, so cosa vuoi dire ...
    Erbe mai mancare ...
    Grazie per la relazione e desiderio di una tale distanza, un grande fine settimana! Soňa

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Soni,
    všechno je moc hezky nafocené. Kochám se i předešlými příspěvky. Moc se omlouvám za dočasnou absenci... pobíhám mezi domem - zahradou a holkama.
    Máš parádní lucernu a kamínek s nápisem je taky hezounký. Užívej si volna. Ahoooj Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, moc ráda Tě tady opět vidím :o)...a vůbec se neomlouvej. Myslím, že jsme na tom všichni stejně. Pěkné počasí nám přeje a tak je práce, i kolem domu a na zahrádce, až nad hlavu. Děkuji moc za slovíčka pochvaly a přeji Tobě i celé rodince krásně prožité slunečné, přímo letní, dny...Ahoj Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Soni, nestačím obdivovať Tvoju všestrannosť a rýchlosť, ako všetko stíhaš
    rozmarín na chlebíku s maslom som ešte neskúšala, ale určite bude chutnučký, keď to hovoríš, ja som sa nadopovala liekmi a nemôžem zaspať
    srdečne pozdravujem
    Emily

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Emilko, také nespím a čaruji :o))
    Bylinky nikdy neselžou :o) říká se, že rozmarýna a ženšen přinesou krásu, tak v malém množství na chlebíku rozhodně nejsou na škodu...spíše naopak :o)
    Děkuji za návštěvu a přeji ať sluníčko vše zhojí a je lépe...krásnou neděli.
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Soničko, krásné fotky, krásné povídání, no máš to moc hezké...Pěknou neděli přeji. Peťa :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahój Soni !
    Tak rozmarýn na chlebíku jsem ještě nezkoušela, ale včera jsem si nakrájela rukolu na chleba namazaný škvarkovou pomazánkou a nemohla jsem se toho "dožrat"......;-)
    Pěkný víkendík
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  9. Thank you for always watching my blog.
    I love herbs too.
    Especially mint and rosemary.
    The oven-roasted rosemary is looking forward to golden brown.
    A good holiday.
    Junko

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Soni, krásný příspěvěk o bylinkách. I já jsem si včera při nákupu kytek do zahrádky neopomněla koupit i bylinku a to tymián. Díky němu jsem zvládaly letošní zimu nápory kašle. Jsem mu moooc vděčná. Takže letos opět musím nasušit do zásoby.
    Moc krásné fotky a já obdivuji kamínky s nápisy bylinek - jsou úžasné. Mimochodem i lucerna nemá chybu.
    Hezký zbytek víkendu přeji, Zuzka

    OdpovědětVymazat
  11. Príma naaranžované a nafotené, nakoniec, ako vždy:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  12. Soničko, to je vůně! Rozmarýn miluju stejně jako ty, Chorvatům každé léto závidím, že tam z něj mají živé ploty :o)
    Kuchyň bez bylinek si taky už neumím představit, naše spotřeba bazalky, petrželky, libečku, tymiánu je docela značná :o)
    Krásnou voňavou neděli, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Soničko,máš pravdu ,to tajemné mysterium kolem bylinek je nádherné... Koho a co vlastně lákají svou vůni?ženy určitě ,jsou to snad začarovaní princové?Nebo grál nesmrtelnosti krásy a zdraví ?Nevíme ,máme je rády a ostatní se uvidí......krásný zbytek neděle Daja.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný bylinkový článek. Prohlížela jsem si fotky, četla text a pomalu jsem dostávala na něco chuť a poslední fotka mě přesvědčila...mažu do lednice a pak někam ven..snad seženu petrželku nebo šnitlík ;-). Vivi

    OdpovědětVymazat
  15. SONIČKO, BYLINKY MÁM TAKÉ MOC OBLÍBENÉ.
    SADILA JSEM MÁTU, TU POUŽÍVÁM NA PŘÍPRAVU OSVEŽUJÍCÍHO NÁPOJE, KTERÝ JE VÝBORNÝ.
    ROZMARÝN, MATEŘÍDOUŠKA JEJICH VŮNĚ JE PŘÍMO KOUZELNÁ.
    ČEKÁ MĚ NÁROČNÝ TÝDEN, TAK ASI BUDU PÍT JEN BYLINKOVÉ ČAJÍČKY. JSOU TAKÉ DOBRÉ NA NERVIČKY.
    MĚJ SE MOC HEZKY.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  16. Soni,
    nádherné fotky!
    Bylinky mám moc ráda.
    Přeji krásný večer.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  17. Love summertime...love your pictures too...

    OdpovědětVymazat
  18. Soni, tvuj bylinkovy svet je krasny. A mas pravdu, nad takove spagety s cerstvym oreganem neni a cerstvy chleba s maslem a zelenou pazitkou primo miluji. Preji krasny tyden, Katerina

    OdpovědětVymazat
  19. che dire...immagini sempre bellissime
    vedo che il bianco è il tuo colore preferito
    buona giornata
    un abbraccio
    nicoly

    OdpovědětVymazat
  20. Soni, to je překrásná lucernička...a ten chlebík...hmmm :-)))

    OdpovědětVymazat
  21. Soni nádhera-já jsem si tenhle styl zamilovala teprve nedávno a mám hoooodně co dohánět-jsi pro mě inspirací!Michaela

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails