středa 4. května 2011

Vonící májový pozdrav...

...z mé kuchyně i zahrady. Ahoj, dobrý den všem!
Po deštivých dnech u nás už zas pomalu vykukuje sluníčko a tak se chystám na renovaci šuplíků ze starého příborníku. Při té příležitosti jsem pořídila i pár momentek...

Krásně bílý vonící hyacint...,který zdobí náš jídelní stůl...z barvomluvy vím, že symbolizuje nevinnost, čisté srdce a upřímnost...



Hyacinthus (Hyacint)"Ben Nevis"

"Babičkovská" trvalá květina navozující,jak jinak, romantickou náladu...lidově nazývána srdcovka nádherná....vloni jsem zasadila novou sazeničku bílé a letos poprvé se konečně těším z bílých květů...Pohledem na ni se nám doslova otevírá... pohádka.

Dicentra spectabilis "Alba"...Obyčejní lidé kdysi v květech spatřovali srdce...... proto si nese český název srdcovka, nebo-li zahradní "srdéčko"....Závěrem vřele moc děkuji vám všem za tak nádherné komentáře z posledních dnů...Užijte si krásný zbytek dne...

24 komentářů:

  1. Hi Sonja! I love hyacinths and their wonderful scent. But the decentra spectabilis stole my heart!
    Kissis Gilda

    OdpovědětVymazat
  2. Candido e puro il tuo blog oggi...la tua dicentra è bellissima non l'avevo mai vista bianca. Sbaglio o viene anche chiamata cuore di Maria? un bacio ornella

    OdpovědětVymazat
  3. Soni, ahoj, tak ešte žiješ hyacintami, som myslela, že už je po ich období:) Krásne sú ale stále však?:)
    A srdcovku dnes ponúkame obe, ja tú klasickú starobabičkovskú ružovú, lebo biela len začína teraz kvitnúť, ale ty opäť zostávaš verná svojej liebling bielej:) Krásne dníky, u nás trochu studené a ufúkané, Gabi.

    OdpovědětVymazat
  4. Dear Gilda, thank you very much for visiting!
    I am very pleased!
    And I love hyacinths ...
    ...and still I enjoy the intoxicating smell in the kitchen.
    Pleasant evening, power salutes Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Cara Ornella!
    La ringrazio molto per la vostra visita e le linee di bello!
    Fiori in giardino ha molti nomi ...
    ... Ecco il nome più conosciuto di rana bella. Bella notte
    con l'amore... Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Gábinko, ahojky!
    Dalo by se to tak říci...období hyacintů v zahradě je opravdu za námi... Tento je koupený z výprodeje v květince...bílému jsem neodolala. V zahradě mám samé růžové a modré...tak zatím zdobí kuchyň, ale co nevidět už půjde do zahrádky. Srdíčka červená máme dlouhá léta...toužila jsem i po bílých a tak se z nich letos těším poprvé. Také mají své kouzlo...přeji hezký večer. U nás bude opět u kamínek :o) moc pozdravů, Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. SONIČKO, OPĚT POHODIČKA OD TEBE NA MĚ DÝCHLA.
    KRÁSNÉ FOTEČKY.
    SRDCOVKA JE NÁDHERNÁ. BÍLOU JSEM JEŠTĚ NIKDY NEVIDĚLA.
    PŘEJI PŘÍJEMNÝ VEČER A HEZKÝ ZÍTŘEJŠÍ DEN.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  8. Soničko,áááách! To je krása, to je romantika! Tohle prostě umíš, ty by si nafotila romanticky i nahnilé brambory, natož takovou krásu.
    V dobrém závidím to srdéčko, každé jaro si uvědomím, že ho nemám a že mi chybí,babička jich měla tolik.
    Krásný večer a hezké dny, moc zdravím. Helena

    PS: zítra jedu do Plzně, z dálnice ti zamávám :o)

    OdpovědětVymazat
  9. Bohdanko, moc děkuji za milá slůvka...
    Bílá zahradě sluší a tak postupně,jak jen to jde, dolaďuji trocha té bílé romantiky...
    Příjemný večer, moc pozdravů Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Like your post Sonia...lovely pictures!...love Ria...xxx...

    OdpovědětVymazat
  11. Helí, taková krásná pochvala. Děkuji a moc :o))
    No, nevím jestli bych svedla zrovna ty nahnilé...strašně, ale strašně s...ííí :o))
    Srdíčka mám červené po babičce už léta, ty bílé mám nové z loňska a už krásně kvetou...
    Nechtějí moc sluníčka...
    Přeji tedy pěkné pořízení a šťastnou cestu...budu na tebe myslet. Hezký večer, Soňa

    OdpovědětVymazat
  12. Dear Ria, I thank you from the heart.
    I love you and wish you a nice relaxing evening.
    Lots of greetings,
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Tyto květiny jsou krásné ... Mohu téměř vůni své parfém! Dobrý večer!

    OdpovědětVymazat
  14. Il profumo dei giacinti mi rapisce sempre...è un fiore che oltre ad essere profumato è anche molto bello.
    CInzia

    OdpovědětVymazat
  15. Have the lovely next days! It's raining here too. Just imagine how nature will be looking after few days of rain. :)
    Warm greetings.

    OdpovědětVymazat
  16. Soni,jsou to překrásné,něžné fotky.
    Tvoje bílá srdcovka je nádherná,ani jsem netušila,že v bílé existuje

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Soni,Tvoje srdcovka je nádherná a právě si uvědomuji že ji nemám a ta v bílé barvě je kouzelná...tady na okolí jsem jí v zahradách nikde navyděla.
    Z foteček jako vždy je cítit kus romantiky.
    Měj se krásně.Marťa

    OdpovědětVymazat
  18. Překrásné fotky,nemůžu se vynadívat. Nádherné bílé květiny.Srdcovku jen tiše závidím.:-)

    Krásný den
    Andrea

    OdpovědětVymazat
  19. Soni, tak to je nádherné !!!!!! Dekorace i kytičky. Čisté, milé, romantické. Jedním slovem KRÁSA!!!!!
    Moje babička mívala na zahrádce červená srdíčka, bílá jsou moc pěkná.

    Krásný dny. Dana

    OdpovědětVymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  21. Soni, je to nádhera, bílý hyacint je můj sen. Já si letos přivezla na zkoušku hyacint z Holandska, ale po týdnu úžasného vonění a vzkvétání mi začal nějak uvadat a teď vypadá prabídně. Myslíte, že mu zvoní umíráček? :-O Vaše Vivi

    OdpovědětVymazat
  22. bellissimi i fiori bianchi mi piacciono molto
    sono molto belle tutte le immagini
    un abbraccio
    nicoly

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails