pátek 17. června 2011

První rebarborový koláč...

...neboli reveňový je také jeden z nejpříjemnějších jarních požitků...

Na zeleninových záhonech teď panuje hojnost a tak konečně sklízím první červnovou úrodičku. Vrhla jsem se tedy na pečení našich oblíbených koláčů s drobenkou. Víkend je před námi tak, aby bylo něco sladkého na stole...

Kyselé řapíky v koláči s drobenkou získají po upečení jemnou sladší chuť...vzpomínám si, že moje babička ho měla tak ráda...




Recept.... na koláč s rebarborou

2 a 1/2 hrnku polohrubé mouky, 1 hrnek cukru krupice, osminka másla a jeden vanilinový cukr. Všechno smícháme v míse na drobenku. Pak jeden hrnek odebereme a dáme na stranu. Do zbytku přidáme 1 vejce, půl litru mléka a 1 prášek do pečiva. Zamícháme a těsto nalijeme na vymazaný a vysypaný plech. Na vrch dáme ovoce a žmolenku z hrnečku.
Tento koláč dělám i s jahodami a je také velmi dobrý...


Vychutnejte si i vy sladkou, kyselou nebo voňavou úrodičku.... s rodinou nebo přáteli...na tom ani tak vlastně nezáleží. Hlavně si ji užijte. Přeji vám krásný den a celý víkend!!!

24 komentářů:

  1. Milá Soni, úplně cítím tu vůni, nikdy jsem rebarboru nejedla, musím to tedy napravit. Zkusím i s jahůdkami, ty na zahrádce mám. Děkuji za receptík. Přeji příjemný víkend. Zuzka

    OdpovědětVymazat
  2. Soni, co dodat, sedim tu v praci a kolac by se mi hodil ke kave. V lednici mam 1 kg tresni, ktere jsem dostala od sve sspolupracovnice, tak dneska bude bublanina ale tvuj kolac taky urcite vyzkousim. I tobe vikend plny pohody, Katerina

    OdpovědětVymazat
  3. Ira, thank you very for your visit and praise ...
    Have a nice weekend, Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Zuzi, na první reveňový koláč se vždy moc těšíme :o) Takový napůl kyselejší milujeme :o))Rebarboru jsem vždy dostávala a tak mi nedalo si ji sama také vypěstovat. Vloni jsem ji zasadila a tak teprve letos sklízím třetinu řapíků...až tak třetím rokem se budu těšit plné sklizni. To už bude velká a silná...
    Já už jen mohu popřát radost z pečení a krásný víkend. Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Kačko, ach ta dálka, hned bych poslala ke kávě :o)Třešinky už nám také zrají...jsou menší a tak musí ještě nalít a dohnat tu správnou barvu...
    Jsem ráda, že se receptík bude hodit :o)na reveňový koláč je spousta receptů, tento mám od kamarádky a jiný jsem zatím nezkoušela. Takže je osvědčený :o)Děkuji za zprávičku, přeji tedy sladké pečení a prima víkend!
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Soničko tak dnes jsme na jedné vlně...
    Já také pekla ale třešnový koláč.
    Rebarboru mám ráda ale na naší zahrádce se jí asi nelíbí,nemohu ji dopěstovat.
    Krásné fotečky a koláč vypadá báječně.
    Měj krásný víkend.Marťa

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, teď jsou právě ty dny, kdy se probouzí chuť na zdravá jídla...tedy spíše jídla připravené ze surovin vypěstované z vlastní zahrádky :o) O rebarboru jsem málem přišla. Měla hnědé skvrny na listech, ale nějak se už naštěstí vzpamatovala. Na třešně si u nás musím ještě chvíli počkat...tvůj koláč je jistě výborný. Hned bych ochutnala :o)krásný víkend i Tobě.
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Soni,
    nádherné fotky! A na koláč už se mi sbíhají sliny :o) Voní až sem :o)
    Já tedy rebarboru na zahrádce nemám, ale asi zkusím variantu s jahodami. Vypadá moc lákavě !
    Děkuji za recept!
    Měj se krásně
    L.

    OdpovědětVymazat
  9. Looks delicious !! happy weekend darling...love Ria....xxx...

    OdpovědětVymazat
  10. Soni,
    rebarboru mám moc moc ráda..
    její chuť není ničím nahraditelná.
    Jsi mi tím připomněla, že musím zajít ke kamarádce, ta mi jí vždy dává na koláček!! :o))
    Po tvých obrázcích, jsem na něj dostala hroznou chuť!
    Vypadá báječně.
    Tak ať chutná a přeji krásný víkend plný pohody!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Soni, rebarboru si nosím od mé maminky a já ji zase používám na klasický kynutý táč s drobenkou. Je to pikantní a osvěžující mlsání.Na zimu si rebarborové stonky krájím do sáčku a šup s ní do mrazáku :)

    OdpovědětVymazat
  12. Lucinko, určitě... I s jahodami je velmi dobrý. Naše dívky koláč s jahůdkami snědly jako první :o) Děkuji za návštěvu , milé řádky a přeji vám všem doma prima víkendík. Soňa

    OdpovědětVymazat
  13. Thank you very ... Rio! Have a nice weekend, too ... greetings Soňa

    OdpovědětVymazat
  14. Hej Soniu:)))
    Uwielbiam rabarbarowe ciasto. Twoje jest na pewno bardzo pyszne i pięknie się prezentuje na twoim wspaniałym kredensie.
    Dziękuję za twoje miłe odwiedziny na moim balkonie i tyle miłych słów.
    Pozdrawiam najserdeczniej i najsłoneczniej.
    Buziaki *))))

    OdpovědětVymazat
  15. Soni,tak ten je opravdu k nakousnutí :). Určitě vyzkouším, neb zítra jedeme k babičce na třešně a tak zásoba ovoce bude. Já si rebarboru vysadila ze semínek u domečku teprve letos, tak snad se příští rok dočkám už také nějaké malé úrody.Přeji krásný víkend

    OdpovědětVymazat
  16. To by mělo být dobré, že dort! Počkejte na mě tady!

    OdpovědětVymazat
  17. It looks good and lovely, everything.:-)

    Přeji hezký víkend s vámi.;-)
    Stina

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Soničko,
    zase krásné fotečky.mamka viděla tvuj příborník a byla z něj nadšená tak jsem jí vyprávěla celou jeho historii a tak.Moc ti ho chválí:))
    Tento koláč jsem nikdy nejedla.
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  19. Áááách Soni, ty se nezapřeš. :-)
    Pečení to je tvoje, viď?
    Já rebarborový už pekla, ale dělám kynutý a do žmolenky přidávám skořici. Pak to hezky i voní. Mám tu ještě další řapíky, ale začala nadúroda jahod tak nevím co dřív. :-))))
    Užívej volna a přeju dobrou chuť. Pa páááá L.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Soni, rebarboru miluji. My máme snad 15ti leté ohromné rostliny, letos se jim daří a tak sklízíme co to dá. Moc chválím příborník, krásná památka na předky, moc povedená renovace.
    Přeji krásný víkend, Jitka

    OdpovědětVymazat
  21. sei una bravissima cuoca..ogni volta che entro nel tuo blog vedo delle immagini bellissime e golosissime...
    buon fine settimana
    un abbraccio
    nicoly

    OdpovědětVymazat
  22. Soni ... rebarboru miluji ... hned včera jsem si šla k tetě na ni ... abych upekla Tvůj koláč ... ale rebarbora ji vymrzla a dostala jsem místo ní červený rybíz ... buchta už je troubě a krásně voní ... pěkný víkendík ... Denisa

    OdpovědětVymazat
  23. Milá Soni, tak jsem se k tobě konečně propracovala (nějak mi dny letí rychleji, než bych chtěla), koláček určitě už nezbyl :o)
    Ale napíšu si ho, mám tyhle "drobenkové" moc ráda a rebarboru taky, takže péct budu určitě!
    Pohodovou neděli, moc tě zdravím Helena

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails