pátek 3. června 2011

Staré věci s "osudem a duší"...

Krásné páteční odpoledne!
Dnes jsem konečně dobrousila druhou část příborníku. Vše jsem dala dohromady a tak vám mohu ukázat celý příborník.... v celé své kráse. Čas se na něm opravdu podepsal a tak si myslím, že je to právě to krásné. Jak už jsem psala...tento starý kus nábytku vyrobil můj praděda asi před stopadesáti lety a tak je jediný. Byla to strašná práce dostat staré nátěry a spousty kytu dolů, ale renovace stála za to...vdechla jsem mu nový život u nás... je moc pěkný a mám z něho velkou radost...


Celkový pohled. Zatím mám příborník ve verandě u okna...až pro něj vytvořím volné místo, půjde do kuchyně...



Nové hrnečky od IB Laursen ...těm jsem nemohla odolat. Jsou krásné...myslím, že si ještě do sady nějaké přikoupím. Do džbánku jsem si také ustřihla pár větviček šípku...


Růže šípková...nazývána též jako planá růže nám roste hned za brankou u lesa...Miluji tento keř....už zdálky vás pozdraví svoji sladkou vůní...tam kde příroda bují a rostliny se vzájemně chrání, si pěkně roste...každému divokému koutku dodá úžasný nádech romantiky...
Krásný bílý voňavý kvítek keře...Rosa canina

Po deštivých dnech nám opět svítí sluníčko...užijte si krásný večer a celý víkend!

32 komentářů:

  1. Soničko, příborník je nádherný, praděda by měl určitě velkou radost. Tu práci si umím představit, ale opravdu to stálo za to. Já toho mám bohužel po předcích hodně málo. Krásný víkend, Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Soni,

    jsi šikulka.Moc dobře asi vím jak jsi si mákla.Dát dohromady tak starý skvost je asi pořádná dřina ale stojí zato.Je to nádhera a dýchá z toho kus Vaší minulosti.
    Opravdu moc podařené a krásně nafocené.
    Měj krásný víkend.Marťa

    OdpovědětVymazat
  3. Janičko, moc moc děkuji! Práce byla opravdu strašná...po odstranění všech starých nátěrů jsem ještě brousila asi tři týdny takovou malou bruskou všechny ty záhyby...ještě nemám u spodní skříňky koupené nové panty...ale to je už jen maličkost...hezký večer a celý víkend!
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Marti ahoj! Děkuji Ti za pěkné řádky...
    Bylo to fakt nekonečné, ale už je konečně hotovo. Myslím, že to úsilí za to stálo...mám radost. Z vyprávění vím, že praděda rád pracoval se dřevem a tak se musí ocenit, že nábytek vyrobil opravdu krásný. Jsem ráda, že ho mám :o)
    I já přeji krásný a hlavně pohodový víkend...
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Soni,
    věřím, že dalo velikánskou práci ze stařičkého příborníku udělat tenhle výstavní kousek, ale vyplatilo se! Krásně odekórované; hrníčky, misky a džbán jsou okouzlující! A "šípková Růženka" ve váze určitě krásně voní, jako u nás. Lístky nám už opadaly, ale zbyla z nich taková malá růžová srdíčka...Přeju moc hezký blížící se víkend.
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  6. Soni , naprosto dokonalé fotky ... pěkný víkend ... Denisa

    OdpovědětVymazat
  7. Beautiful flowers !! ..happy weekend darling....love Ria...xxx...

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Vivi, mockrát děkuji za zprávičku a slova pochvaly. Je to velká památka a jsem moc ráda, že jsem se do renovace nakonec pustila. Dlouho nám stál ve sklepě a byla by škoda ho tam nechat...krásný víkend, moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  9. Denisko, děkuji za návštěvu a milá slova...
    Přeji hezký večer a pohodový celý víkendík. Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Dear Ria, thank you so much for the comment.
    I send greetings and wish you nice weekend!
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, Sonia ... Vaše víra je opravdu krásná, a dokonce i poháry ... Mám rád bílý porcelán ... I zde jsou trochu divoké růže, a myslím si, že jsou krásné ... Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Soňo, příborník je nádherný a nový porcelán se k němu hodí, jako kdyby k němu patřil odjakživa. Je vidět, že jsi po pradědečkovi zdědila šikovné ruce.
    Krásný víkend
    Jana

    OdpovědětVymazat
  13. Soničko, mám čerstvý zážitky z opalování a čištění kredence, tak s tebou cítím.
    Vypadá fakt nádherně, jen nemůžu poznat jakou jsi mu dala povrchovou úpravu.Povíš mi to,jestli to není tajemství ?
    Měj se fajn a užij si víkendík
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  14. Raffaella, grazie ...
    Sono molto felice per te!
    Io amo le cose vecchie e porcellana ...
    Wild Rose è davvero romantico ...
    Siamo allineati sentiero nel bosco, e penso che i fiori avevano cominciato a cadere.
    Prima weekend, Soňa

    OdpovědětVymazat
  15. Janí, to je milé! Moc moc děkuji. Při práci jsem měla opravdu takový dobrý pocit...na každičkém detailu jsem si dala záležet :o)dokonce jsem zjistila, že i ty panty a úchytky na dvířkách si děda tenkráte dělal sám...do plíšku pěkně vytlačil pomocí hřebíčku ornamenty...úžasné.
    Hezký večer a celý víkend!

    OdpovědětVymazat
  16. Jaromilko ahoj! Tak jsme na tom stejně :o) Je dobře, že bude opět pěkné počasí, aspoň to dobře schne. Já jsem vyndala vždy dvířka a jeden díl po druhém jsem natírala roztokem...ten jsem namíchala z hydroxidu sodného a trocha vody. To jde úplně perfektně...musí se to ale často oplachovat. Hlavně pozor na oči. Žádné opalování jsem nedělala. S tím nemám dobré zkušenosti :o( Já tam ještě měla pod barvou spoustu kytu a tak jsem po sundání barvy a vyschnutí musela dlouho všechny záhyby brousit malou bruskou. Šílená, titěrná práce. Po všech těch úpravách jsem vzala vodu s jarem a nábytek umyla. Na závěr jsem vzala hadřík napuštěný olejíčkem a pomalu vetřela. Olejíček jsem měla doma z Německa. Nevím jestli se tu dá běžně koupit. Jmenuje se Möbel öl, Furniture oil, For after-treatment. Na dřevo podobný prodává i Ikea. Tak snad jsem aspoň trochu poradila. Děkuji Ti za návštěvu a moc zdravím. Víkend bude asi pracovní :o)přesto přeji hezké dny. pa Soňa

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Soni!!!!
    Ten příborník je nádherný,bude to určitě perfektní ozdoba kuchyně!!!Moc zdařilá renovace!!!!
    Navíc jako obvykle máš všechno moc hezky nafoceno.
    Přeju ti krásný víkend

    OdpovědětVymazat
  18. Příborník je nádherná a ta práce na něm musela být!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Soničko, jsi prostě z šikovné rodiny! Pradědeček udělal nádherný kus nábytku a ty, svojí šikovností a citem si mu po tolika letech vdechla nový život. Je to až dojemné, jak nás naše minutost neopouští, pokud ji neodženeme. Smekám ještě víc, když jsem si přečetla, jak si Jarmilce vylíčila, co všechno si musela udělat, aby vypadal takhle. Nádhera!
    Měj krásnou sobotu, moc tě zdravím!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  20. Soničko, to je skvost!!! Tvůj pradědeček odvedl před lety úžasnou práci a Ty v tomto čase. Nádherný odkaz vaší rodiny... nemohu se vynadívat***

    OdpovědětVymazat
  21. Piękny kredens, bardzo ładna stylizacja.
    Pozdrawiam
    Lusi

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Soni, kdybych měla na hlavě klobouk, tak smekám, jsi velká šikulka. Jak se říká, zlaté české ručičky. Je opravdu moc krásný. Na mě na půdě čeká velká truhla po manželových pra či praprarodičích, nevím přesně, kolik na ni bude práce nebo jestli ji vůbec ještě zachráním, ale je mi jí líto vyhodit a už teď mám pro ni udělané místo, snad letos o prázdninách se na ni vrhnu.
    Měj si moooc hezky, přeji Ti pěkný víkend. Zuzka

    OdpovědětVymazat
  23. SONIČKO, KOUKÁM NA TU VELKOU NÁDHERU A NEMOHU SE VYNADÍVAT. OPRAVDU MOC HEZKÝ KOUSEK NÁBYTKU, KTERÝ JSI MOC KRÁSNĚ VYLEPŠILA.
    FOTEČKY JSOU NĚŽNÉ A PŮVABNÉ - JAKO VŽDY.
    JSI VELICE ŠIKOVNÁ NA TVOŘENÍ DEKORACÍ.
    PŘEJI ODPOČINKOVÝ VÍKENDÍK A POHODIČKU.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  24. Nádherné fotky, miluji podobný styl...

    OdpovědětVymazat
  25. Soni,
    příborník je opravdu jedinečný kousek! Krásně jsi ho zrenovovala.
    Moc krásné fotky!
    Pěkný víkend
    L.

    OdpovědětVymazat
  26. MILÁ SONIČKO,
    TAK PŘÍBORNÍK JE NÁDHERÝ ÚŽASNÁ PRÁCE.
    A FOTEČKY JSOU TAK NÁDHERNÉ.
    KRÁSNÝ ZBYTEK VÍKENDU.
    ZDRAVÍ ADÉLA.

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Soničko,
    máš u mě na blogu zasloužené ocenění ! Tvoje renovace je dokonalá, spodek příborníku je fakt perfektní. Ty růže vypadají naprosto dokonale...Moc se ti fotky povedly. Strašně se mi to líbí!!
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  28. Witaj Soniu !!!Pieknie,kredensik uroczy !!!same cuda !!!ciepło pozdrawiam !!!

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj Sonička, ... teda klobúk dolu! Odviedla si dokonalú prácu, príborník je nádherný, stálo to za námahu.
    Pekný večer, J.

    OdpovědětVymazat
  30. Všem, kterým jsem bohužel nestačila odpovědět, děkuji za velmi milé řádky a Vladěnce moc děkuji za krásné ocenění...krásný týden.
    Soňa

    OdpovědětVymazat
  31. Wow, Sonieczko! Ale cudnie. Piękne kwiaty, piękne miseczki i wspaniały kredens. Jestem pod dużym wrażeniem.
    Buziaki i serdeczne podziękowania za odwiedziny Soniu :))))

    OdpovědětVymazat
  32. Tak teď ti Son závidím-ten příborník-hotová dokonalost!!!Michaela

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails