pátek 21. října 2011

Červený podzim...


Podzim nabízí spoustu činností, které pohladí a potěší...
Konečně nastal čas, kdy si můžeme zapálit aroma lampičky a nasávat tak příjemnou, oblíbenou vůni... Nechat se ukolébat nejen teplem domova, ale i horkým čajem. Takové chvíle mám moc moc ráda...


Není nad dobrý čaj, třeba i s medem...Čaj, který provoní celou kuchyni a skvěle doplní čerstvě upečený zákusek. Já dnes pekla "Hraběnčin koláč" z jablíček ze zahrady. Ještě teď nám to doma krásně voní :o) po skořici s jablíčky a ořechy...


Recept:
Těsto
500g polohrubé mouky
1 kostka tuku (Hera)
180g cukru krystal
1 prášek do pečiva
3 vejce (bílky na sníh)
2 lžíce měkkého tvarohu (pro zjemnění těsta)
sklenička mléka (podle potřeby)
Na těsto:
jablka, ořechy, rozinky, skořice, cukr krystal podle kyselosti jablíček

Všechny ingredience na těsto zpracujeme na vále. Třetinu těsta odebereme na mřížky a ze zbytku těsta vyválíme plát. Ten dáme na vymazaný plech a poklademe nastrouhanými jablky. Posypeme cukrem, skořicí, rozinkami a můžeme i ořechy. Pak všechno zakryjeme vyšlehaným sněhem z bílku a v ruce vyválenými mřížky ze zbytku těsta. Dáme péci do vyhřáté trouby na 180°C.

Ochutnávka patří i vám , kteří se mnou sdílíte všechny příjemné chvíle...zde strávené.



Já vám za všechny zanechané, velmi milé zprávičky mnohokrát děkuji a přeji hezký večer a celý víkend...

15 komentářů:

  1. Soni, nádherné fotečky. Já se chystám na bábovku, jen co ten náš menší usne, pustím se do pečení. Krásný víkend i Vám ... Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký večer Soni, tak čajík mám, lampička svítí, jen ty řezy nikde...Ale i tak moc děkuji za recept, občas si je totiž vychutnávám u mé kamarádky a recept pořád nemám, vždycky to nějak zahovoříme :o)
    Přeji pohodový víkend všem u vás!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Soni, však i já mám problém opačný... Nenechat se odtrhnout právě od toho tvého krásna, něhy, vzpomínek ...
    Příjemné dny podzimní! M.

    OdpovědětVymazat
  4. Soni, krásné fotečky . Děkuji za recept ... určitě ho vyzkouším ... Dobrou noc a pěkný víkendík ... Boži

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, voní to tu, voní! Hned by jsem si dala vše i tu krásnou atmosféru.
    Přeji příjemnou w.e. pohodu.

    OdpovědětVymazat
  6. Yumm .... musí být dobrá jako dort! Jak se máš?Vážení pozdrav ...

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Soni, Ty máš vždycky tak krásné fotky. Já dnes pekla jen bábovku, ale hraběnčiny řezy máme taky moc rádi.
    Hezký víkend
    Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky Soni!!!!!
    Tak strávit podzimní večer u čajíku s medem a kouskem tvého koláče musí být moc prima!!!!!
    Přeju ti krásný,pohodový víkend!!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Soni, tak přesně takhle mám podzimní večery ráda. A máš to moc krásně nafocené. Přeji klidný a pohodový víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky. Aromalampy mám moc ráda..a večery s milovanými lidmi taky.

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Soni,toto voní až k nám...díky za receptík,určitě vyzkouším:-)Já to taky miluju -svíčky ,čajíček,pohodička a v tu chvíli taky vděčnost za to ,že máme svůj domov.Měj se moc hezky s pozdravem Žaneta

    OdpovědětVymazat
  12. Your pictures are always beautiful! I love the elegance of your blog. Carla

    OdpovědětVymazat
  13. Soni ... děkuji moc za receptít určitě koláč někdy udělám ... fotečky máš úžasné ... vždy se těším na nové a nové obrázky ... Pěknou nedělku Denisa

    OdpovědětVymazat
  14. SONIČKO, VŮNĚ SE LINE AŽ K NÁM.
    MÁŠ MOC HEZKY PROSTŘENO.
    CHVÍLE PŘI SVÍČCE A ČAJÍKU MÁM TAKÉ RÁDA.
    MÁM NAKOUPENÉ VOŇAVÉ SVÍČKY, KTERÉ VYTVOŘÍ PŘÍJEMNOU ATMOSFÉRU.
    VŽDY OCENÍ I NÁVŠTĚVA. TAK RÁDA BYCH TĚ UVÍTALA.
    TAK ASPOŇ NA DÁLKU TĚ ZDRAVÍM A PŘEJI TI POHODIČKOVÝ TÝDEN.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Soničko, ja nestíham k Tebe nazrieť a Ty už zase niečo nové tvoríš. Krásne háčkované hviezdičky na stromček. Sú ako ozajstné snehové vločky, belostné a krásne sa vynímajú na zelenej vetvičke. Nechcem ešte myslieť na Vianoce, ale tým si mi ich pripomenula. Ten koláč tiež niekedy pečiem, je naozaj dobrý, volá sa grófkin koláč.
    Srdečne zdravím.
    Emily

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails