úterý 24. ledna 2012

Stará památka a trocha šití...

Ahoj, dobrý večer!
Můj dnešní příspěvek bude opět srdíčkový a tak trochu i vzpomínkový...snad se vám bude líbit :o) a možná si i vy zavzpomínáte na nějaké ty milé věci s láskou dotýkané...
Posledníšedobílá srdíčka...
...s háčkovanou kraječkou, kytičkou a dřevěným korálkem.
Polštářky se sušenou levandulí..
A tady je ten můj opravdu stařičký poklad!
Velmi starý šicí stroj jsem dostala dárkem k vánocům pod stromeček od své maminky.
Moc jsem si ho do domu přála. Je to velká rodinná památka....Babička mojí maminky stroj dostala od svých rodičů, když chodila do rodinné školy a učila se šít.... pak na něm šila maminka mojí maminky, tedy moje babička a nakonec jsem takzvaně žezlo převzala já :o) Moje maminka šít neumí...to babičky byly moc šikovné švadlenky a vyšívačky. Stroj je dokonce ještě funkční...ale já používám jen ten stoleček, na který si položím ten svůj modernější šicí stroj. Musím napsat, že od té doby co jej mám doma v obývacím pokoji tak stále něco tvořím a tvořím...asi to bude kouzelný stoleček :o) Není tedy jen k dekoraci, ale slouží dále. Pokaždé když k němu usedám mám zvláštní pocit, ráda se ho dotýkám a říkám si kolik krásných věcí už na něm bylo ušito....a snad ještě i bude :o)
Láskou dotýkanou věcí může být cokoliv...stačí se porozhlédnout kolem sebe. Třeba kafemlejnek nebo podkrovní okénko u kterého si snila prababička. (O zmíněném podkrovním okénku jsem také už psala v jednom mém příspěvku....)
Myslím, že každý člověk nějaké láskou dotýkané věci má. Měl by přece mít...právě ony přispívají k tomu, aby se z prostého obydlí stal domov...

21 komentářů:

  1. Soničko ,okouzlující paráda! Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Hola Sonia que bella tu historia y tus recuerdos tren nostalgia de los trabajos de mi abuela y su amor por el tejido o sus trabajos eso lo heredamos y yo espero hacer lo mismo, por el momento a mis tres hijas les encanta crear y eso es hermoso, divina esa maquina cuanta historia tiene un cariño Sandra.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Soni, je nádherný. Nedivím se, že se Ti chce stále tvořit nějaké krásné věci.
    Hezký večer
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Soni, uz tu chvili brouzdam, ale az ted me to nechalo napsat ti. Je to tu u tebe klidne, plno bajecnych napadu.
    U me zase spi stary psaci stroj jeste s nemeckou abecedou. Obcas ho protoci kluci, ale uz toho starik moc nenapise, i kdyz funkcni je to ano. A nasi maji stary skrinovy gramofon a tatka kufrik stareho holicskeho naradi.
    Takove krasne zbytecnosti.
    Hezky vecer Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  5. Soni, je naozaj krásny aj tvoje ručné práce sú božské.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Krásny šijací stroj, ja mám doma jeden po babke, ale tá bola veľmi aktívnou krajčírkou, takže je veeeeľmi obšúchaný.... Ale aj tak sa s ním neviem rozlúčiť, nie je len krásnou spomienkou na babku, ale aj na detstvo, na to, ako ma babka učila šiť... Krásny večer!
    Ika

    OdpovědětVymazat
  7. Podľa mňa je to krásny doplnok v Tvojej obývačke. Tiež mám rada veci s dušou a určitým posolstvom. Krásne šitie. Andrea

    OdpovědětVymazat
  8. Donedávna jsme měli doma starý šlapací stroj, ani nevím co to bylo zač, ale byl perfektní a byl hooodně starý... můj praděda na něm kdysi šil papuče :) Vždycky jsem na něj při šití vzpomínala.. Vaše srdíčka zbožňuju, to je pokoukáníčko :) Musím se vám přiznat, že ty vaše háčkované kraječky mě tak okouzlili, že jsem si usmyslela, že se naučím háčkovat :) Takže děkuju za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné předání "rodinného žezla":-D Taky mám takový poklad doma.
    Přeji další, něžné "srdíčkování"! Srdíček, není nikdy dost a ať obdarovaným transplantují lásku a dobrotu!

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. Soni, máš to vážně všecko moc moc krásné ,srdíčka jsou půvabná a polštářky taky!!Všechno!!A ten šicí stroj, to je bomba!!Krásný kus nábytku!!

      Vymazat
  11. Soničko,
    krásná Bobinna , už tě vidím, jaké krásné dekorace na ní tvoříš :-)
    Ještě, že se šikovnost dědí, i když přes koleno ;-)
    U mě na blogu máš za ní ocenění :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Jedným slovom ... krása :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Soni, delsi dobu jsem u tebe nebyla, mas tu krasne vecicky. Doma mam taky staricky stroj Singrovku (bez podstavce). Je to moje chlouba, i kdyz uz se s nim sit neda. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  14. Soni, prostě krásné fotky,které pohladí po duši!
    Jsem také vlastnicí starého stroje,i když ne rodinného,ale i tak má u nás doma čestné místo.
    Krásný večer,Alena.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Soničko, Tvoja tvorba je opäť dokonalá, krásne farby a všetko s citom tvorené. Ale tak nádherne si opísala ten staručký šijací stroj, až si mi pripomenula moje detstvo. Od určitého času som vyrastala u babky, (mama mojej mamy). V domčeku, ktorý postavil štát po vojne (celá dedina bola počas vojny vypálená) a dodnes sa mi za tým domčekom cnie a občas aj sníva. Chcela som tam bývať aj neskôr, ale nepodarilo sa. Teraz tam stojí nový dom, ale šťastie novým majiteľom nepriniesol.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  16. Soničko, to je kouzelný příspěvek! Maminka věděla, komu ho má dát, kdo bude pokračovat v rodinné tradici a kdo si bude takové památky vážit. Moje babička měla podobný, s láskou na něj vzpomínám...
    Pochopitelně moc chválím tvá srdcata a moc gratuluji k ocenění!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Soničko ráda k tobě utíkám pro chvilku relaxu, máš doma překrásný poklad, já podobný dostala darem, jen ho musíme složit

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Soničko, som tu opäť. S láskou Ti venujem ocenenie, ktoré aj mne bolo venované z lásky. Ak budeš mať chvíľku, tak sa zastav a prevezmi si ho.
    Krásny víkend.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  19. Soničko náhodou jsem narazila na Váš blog a mé srdce zajásalo,všechno nádherné,takové čisté, blahopřeji k rodinnému pokladu. Dáša

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails